Wat in 1999 begon met de productie van visitekaartjes, flyers en enveloppen is anno 2023 uitgegroeid tot een volwaardige samenwerking op meerdere communicatievlakken. Inmiddels werken we al 24 jaar samen met Facilicom en werd deze week het contract voor de aankomende vier jaar getekend. Een gedenkwaardig moment waar we je graag in meenemen!
Bij een nieuw contract horen ook nieuwe plannen. Momenteel wordt er gewerkt aan een digitale portal waarin alle divisies van Facilicom rechtstreeks hun drukwerk kunnen bestellen bij MediaCenter. Dat is intern voor Facilicom een hele nieuwe manier van samenwerken, vertelt Marcella Huisman, Marketing Operations Manager bij Facilicom. ‘We hebben er het volste vertrouwen in dat we het met elkaar kunnen, maar hoe het precies gaat lopen zien we gaandeweg. Dat maakt ook dat deze samenwerking zo waardevol voor ons is.’
Daarnaast pakken we sinds kort ook alle studioproducties van Facilicom op. Nog zo’n mooie ontwikkeling! Op deze ontwikkelingen zullen we de aankomende periode dan ook onze focus leggen.
Voor nu zetten Wesley en Wouter met enthousiasme een handtekening op het nieuwe contract tussen MediaCenter en Facilicom. ‘We tekenen opnieuw voor een echte volwaardige samenwerking waar we vanuit beide partijen heel trots op zijn!’ sluiten de heren af. Op naar nog meer mooie jaren samenwerken. Krachtig, effectief en vol vertrouwen!
Eerst even terug naar de basis. Facilicom is één van de grootste dienstverlenende organisaties in Nederland. Met divisies zoals Trigion, Food&i, Breijer, Incluzio en Gom, zijn zij onmisbaar voor veel bedrijven. De samenwerking tussen MediaCenter Rotterdam en Facilicom gaat dus al terug naar 1999 toen onze DTP’er John Roobol, die voorheen de personeelsbladen maakte, werd gevraagd om op locatie bij Facilicom aan de slag te gaan. Sindsdien is de samenwerking steeds verder uitgebouwd tot een echt partnerschap. Wat natuurlijk ook niet zo gek is voor twee Rotterdamse bedrijven met een echte hands-on mentaliteit. Een match made in heaven!
‘Het is heel bijzonder dat we al jaar en dag voor elkaar klaar staan’ vindt Wouter de Jong, directeur van MediaCenter Rotterdam. ‘Eigenlijk is de hele samenwerking uniek, daar hebben we er geen twee van. We proberen elkaar echt te helpen en te motiveren om de juiste keuzes te maken. Ook al betekent dat, dat je advies geeft om te stoppen met een bepaalde productie terwijl we er eigenlijk geld aan konden verdienen. We durven weg te kijken van onze eigen producten en diensten. Dat heeft vooral het vertrouwen, waar de samenwerking grotendeels op draait, constant vergroot.’
Ook Wesley Lagerwerf heeft mooie succesverhalen van de afgelopen jaren. ‘Toen ik hier kwam werken, lieten we vooral visitekaartjes en briefpapier maken. Eigenlijk het standaard zakelijke drukwerk. Door de jaren heen is dat heel anders geworden. Zo zijn we door de producties van MediaCenter bij ESA letterlijk de ruimte in gegaan en iedereen die tegenwoordig een dealer van BMW binnenstapt krijgt iets van MediaCenter in zijn handen. Ook bij KLM zijn we terug te zien, tot aan de wijnkaarten in de business-seats aan toe. We hebben met elkaar echt hele mooie referenties opgebouwd!’