Succesvolle communicatie staat of valt met de wijze waarop je als organisatie in staat bent je strategieën te vertalen in online en offline communicatiemiddelen. Organisaties als MediaCenter weten door hun jarenlange ervaring als geen ander wat werkt en wat niet. De holy grail in communicatie? Contact Driven Content.

Bij het creëren, produceren en implementeren van mediaproducties is het belangrijk om te weten hoe je kunt zorgen voor een groter bereik en succesvolle communicatie. Je bent meer dan slechts een producent van communicatie en middelen. Een doorslaggevende succesfactor is de mate waarin je als organisatie in staat bent een optimale relatie met je klant op te bouwen. Wij geven drie tips om je contact driven content te verbeteren.

Wat is Contact Driven Content?

Bij Contact Driven Content gaat het om een mix aan on- en offline communicatiemiddelen die gecombineerd worden ingezet. Door de feedback van ontvangers, je klanten, nauwgezet te verzamelen en te analyseren, kunnen hierop vervolgcontacten worden ingezet. Op die manier wordt je klant op subtiele manier getriggerd om een aankoop te doen of vervolgstappen te nemen om in contact te komen met de organisatie.

Content marketing vs Contact Driven Content

Waar het bij content marketing vooral gaat om het aanbieden van relevante en waardevolle informatie aan prospects en klanten, gaat contact driven content een stuk verder. Bij content marketing wil je je bereik vergroten, terwijl je je bij Contact Driven Content richt op één-op-één contact. Wat beiden vormen gemeenschappelijk hebben, is dat het van doorslaggevend belang is dat je inspeelt op de behoeften van de doelgroep.

Slim inzetten van Contact Driven Content

Deze vorm van contact leggen met je klanten kun je bereiken door slim om te gaan met beschikbare data. De volgende drie tips helpen je bij het effectief inzetten van Contact Driven Content.

Begin vanuit een content strategie

Het is van belang om strategische keuzes te maken over de manier waarop je klantcommunicatie wilt inregelen. Zorg ervoor dat deze keuzes aansluiten op je organisatiedoelstellingen. Door het in kaart brengen van customer journeys leer je je klant en zijn wensen, problemen en behoeften beter kennen. Dit kun je vertalen in een content strategie waarin je ruimte creëert voor Contact Driven Content.

Belang van omnichannel klantcontact

Een belangrijke voorwaarde voor Contact Driven Content is het inrichten van omnichannel klantcontacten. De customer journey moet centraal staan in al je marketing en communicatie. Je kunt er niet meer om heen informatie te bieden en de dialoog te voeren over meerdere communicatiekanalen. Op die manier kunnen je klanten overal en altijd informatie vinden of geholpen worden. Dit helpt je ook effectieve keuzes te maken in de manier waarop je je klant wilt benaderen in vervolgcontacten.

Is je organisatie klaar voor intensieve contacten?

Bij Contact Driven Content gaat het om één op één communicatie, een veel intensievere vorm dan marketingcommunicatie in het algemeen, aangezien die vaak gericht is op grotere groepen. Leg dit  niet zomaar neer bij je afdeling marketing, maar zorg dat je marketingmedewerkers de juiste tools in handen hebben waardoor er een dedicated team ontstaat voor deze taken.

Wil jij ook meer weten over Contact Driven Content en wat dit kan betekenen voor jouw organisatie?

Als je op zoek bent naar een partner gespecialiseerd in integrale oplossingen voor online en offline communicatie, ben je bij MediaCenter aan het juiste adres. Het optimale resultaat staat altijd centraal en we ondersteunen van idee tot executie. Voor meer informatie bezoek je de website of neem vrijblijvend contact op.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn