Jarenlang heb je de focus gelegd op het ontwikkelen van een betrouwbaar en transparant imago voor jouw merk. Tijd voor meer!
Je gaat langs bij je klanten, bezoekt allerhande netwerkevents en biedt de service waar men naar hunkert. Meer kan je niet doen, toch? Helaas, de tijden zijn veranderd en in de meeste gevallen is jouw offline imago niet voldoende om datzelfde beeld over te brengen in de online wereld. Daar moet je opnieuw werk voor verzetten. Wij helpen je graag die connectie tussen on- en offline te maken en zo beide kanten te versterken.
Laat zien wie je bent
Het klinkt zo makkelijk, laten zien wie je bent. Maar komt het online net zo over als in de fysieke wereld? Soms wel, maar vaker niet. Daarom is het voor jouw merk belangrijk dat je hier aandacht aan besteed. Wat wil je de mensen laten zien en wat zijn de kernwaarden die altijd in acht gehouden moeten worden? Door een aantal kenmerken te selecteren en daar al jouw online – maar ook offline – communicatie op te baseren, zorg je voor eenheid en herkenbaarheid. Denk bijvoorbeeld aan:
- Ambachtelijke productie
- Aandacht voor het product
- Persoonlijke service
Er zijn al zoveel anderen, wees dus trots op wie of wat jouw merk is!
Bepaal het kanaal
Zomaar af en toe een berichtje online gooien is er niet meer bij wanneer je online resultaten wilt behalen. Bepaal voordat je aan je online zichtbaarheid gaat werken, welke kanalen je gaat inzetten. Doe dit door jouw doelgroep af te kaderen en te ontdekken waar zij online aanwezig zijn. Is alleen de website voor jou voldoende of ga je ook social media inzetten om jouw doelgroep te bereiken? En welke social media kanalen ga je dan opstarten? En met welke offline acties ga je dit ondersteunen? Wanneer je dit eenmaal in kaart hebt gebracht ga je de verschillende kanalen en communicatiemogelijkheden af.
Creëer een passende strategie
Wanneer je in kaart hebt gebracht waar jouw doelgroep zit en hoe je hen gaat bereiken, ga je aan de slag om een passende strategie te creëren. Wat ga je waar vertellen en hoe ondersteunt dit de identiteit en het imago van jouw merk? Houd hierbij altijd in gedachten dat je wilt dat alle segmenten elkaar versterken. Je maakt het jezelf makkelijk door een crossmediale of transmediale aanpak op te zetten. Zo vertel je op ieder kanaal hetzelfde verhaal of verspreid je dit als een soort puzzelstukjes die uiteindelijk samen de complete puzzel vormen.
Zorg voor ritme en structuur
Het is van groot belang dat je zorgt voor een lekker lopende structuur en een bijpassend ritme. Zo creëer je aan de ene kant verwachting bij de doelgroep en maak je het jezelf ook een stuk makkelijker. Je bepaalt bijvoorbeeld per week of maand een thema als ‘Informatief’ of ‘Inspirerend’. Dit thema geef je invulling door op de website een blog toe te voegen, op social media informatieve posts te plaatsen en bijvoorbeeld een Direct Mail met meer informatie over jouw producten en/of diensten te verzenden. Ook kunnen MediaCenter Pakkers jouw imago een boost geven of de merkidentiteit ondersteunen.
Maak het makkelijk
Makkelijk betekent natuurlijk niet direct simpel. Je kunt alles zo gek maken als je maar wilt, maar maak het vooral jezelf makkelijk. Werk vooruit en ga aan de slag met een marketing- en contentkalender. Zo heb je altijd helder zicht op jouw communicatie acties en wat je nog te doen staat. Een maand vooruit plannen is helemaal niet gek!
Ben je op zoek naar meer van dit soort tips of ontdekken wat MediaCenter voor jouw on- en offline identiteit kan betekenen? Neem contact met onze marktteams, zij helpen je heel graag verder!
Natuurlijk kun je je ook hieronder inschrijven voor onze nieuwsbrief. Laat je e-mailadres achter en dan weet je direct wanneer er weer nieuwe inspiratie voor je klaar staat!