Warehousing

VOORRAADBEHEER

Geoptimaliseerd voorraadbeheer en distributie zonder zorgen.

Een belangrijk onderdeel voor elk bedrijf dat goederen verzendt, is voorraadbeheer. Dat kan soms een enorm gedoe zijn! Zo moet je bijhouden hoeveel producten je van elk artikel hebt en ben je dagelijks veel tijd kwijt aan het verzenden ervan. En dan hebben we het nog niet eens over het verwerken van pakketjes die retour zijn gezonden of niet bezorgd konden worden. Daarom kiezen steeds meer bedrijven ervoor om hun voorraad extern te laten beheren.

We vertellen je er graag meer over!

Van enkele brochures tot enorme voorraad

Bij MediaCenter Rotterdam zien we de hierboven genoemde issues vaker voorbij komen. En ook de behoefte naar een handige warehouse oplossing groeide onder onze klanten de afgelopen jaren.

Zo is het natuurlijk veel praktischer en goedkoper om in één keer 10.000 brochures of promotionele items te bestellen, in plaats van elke maand een stuk of 100. Maar niet ieder bedrijf heeft de capaciteit om zoveel items op te slaan. Dus kiest men ervoor om telkens kleine hoeveelheden te bestellen. Maar je bent aanzienlijk voordeliger uit wanneer je jouw voorraad vanuit ons warehouse on demand kunt leveren. Daarnaast heb je zelf geen gedoe meer met de handling.

En wist je dat je ook geld kunt besparen als je investeert in het extern beheren van je voorraad? Zo hoef je minder kosten te maken op eigen personeel, zoals magazijnbeheerders en logistiekmedewerkers. Daarnaast heb je geen maandelijkse lasten aan het huren of beheren van je eigen opslagruimte en het onderhouden hiervan. Tot slot kan een externe partij lagere verzendkosten voor je pakketten bewerkstelligen!

Van vraag naar aanbod

De afgelopen jaren zijn we nieuwe mogelijkheden gaan ontwikkelen vanuit de behoefte van onze klanten en zijn onze warehouse oplossingen steeds verder uitgebreid. Inmiddels beschikken we over de kennis en ervaring om veel verschillende producten in ons warehouse op te slaan. ‘Klein-IKEA’ noemen we het zelf ook wel, want het gaat hierbij om meer dan een paar stellingen.

In ons warehouse beheren we, naast onze eigen voorraad, de voorraad van ruim 80 bedrijven. Op dit moment zijn er 2246 actieve artikelen! En dat zijn niet alleen producten die wij voor klanten hebben geproduceerd maar ook hun eigen producten. Denk hierbij aan printwerk, verpakkingen, sieraden, kleding, glazen, frisdrank, woondecoratie en zelfs “opduikfruit” voor zwemlessen!

Benieuwd hoe ons warehouse er uit ziet? We geven je verder op deze pagina een korte tour door ons ‘klein IKEA’ en laten je zien hoe ons systeem voor jou kan werken!

IMG_6962-min-1365x2048

Geen zorgen om gegevens

Vanuit de overheid worden steeds strengere regels opgesteld voor het beschermen van persoonsgegevens. Bij MediaCenter beschikken we over goede beveiligingstechnologieën voor datagegevens. Ook is Team IT dagelijks bezig om jouw gegevens en de gegevens van jouw klanten zo veilig mogelijk te bewaren. Hier hoef jij je dus geen zorgen om te maken!

Wat kan dit voor jou betekenen?

Door onze moderne geautomatiseerde systemen en betrokken team, zijn wij experts in het beheren van voorraad in ons warehouse. Van het verzamelen van orders tot het afhandelen van retouren, wij regelen het allemaal van A tot Z. Zo kun jij je richten op het verbeteren van de producten of het vergroten van de merkbekendheid en de klanttevredenheid.

Wij regelen het voor je!

  • Team IT bouwt een koppeling met jouw webshop, portal of voorraadsysteem
  • Geen gedoe met voorraadbeheer, je hebt op elk moment inzicht in jouw producten
  • Dagelijks verzenden onze medewerkers jouw artikelen naar klanten
  • Je hoeft zelf nooit meer zelf naar het postkantoor
  • Ontvang updates wanneer het tijd is om producten bij te bestellen
  • Retouren komen bij ons binnen en worden door ons verwerkt in jouw systeem.

 

Dit kunnen we niet alleen regelen voor e-commerce bedrijven of retailers, maar ook overheidsinstellingen, horecaondernemingen of scholen zijn bij ons op de juiste plek. De mogelijkheden van ons slimme warehouse zijn eindeloos.

Wil je meer weten over de mogelijkheden van signing voor jouw locatie? Neem contact op met een van onze collega’s. We schuiven graag bij je aan om de mogelijkheden te bespreken.