15 mei

6 tips voor een krachtige en effectieve Direct Mailing

Ook de wereld van mediaproducties is onderhevig aan vernieuwing en innovatie, waar je als onderneming maar beter op in kunt spelen. En dat is eenvoudiger dan je wellicht denkt. In deze blog vertellen we je alles over Direct Mailings.

Lees meer

9 maart

Continu vernieuwende producten van MediaCenter

De wereld van mediaproducties is continu aan veranderingen onderhevig. Er ligt een grote
uitdaging voor organisaties om snel en adequaat op deze ontwikkelingen in te spelen,
bedreigingen om te zetten in kansen en concurrentie ver vooruit te blijven door met
vernieuwende oplossingen te komen. Ook MediaCenter zorgt dat ze continu bezig is met
vernieuwing.

Niet alleen investeren we continu in de allernieuwste technologieën voor ons machinepark. Ook
de komst van digitale media biedt enorme kansen voor het ontwikkelen van vooruitstrevende
producten en diensten waarmee we onze klanten nóg beter, sneller en effectiever van dienst
kunnen zijn. Een greep uit onze vernieuwende producten:

Lees meer

28 februari

Videotestimonial Florence

Wij mogen voor Florence al jaren een breed scala aan producten en diensten leveren. In deze korte video vertellen onze contactpersonen over deze samenwerking. De samenwerking tussen MediaCenter en Florence is breed en gaat zowel over warehousing, print en drukwerk als het beschikbaar stellen van een online bestelomgeving. Een mooi voorbeeld van onze integrale communicatie-oplossingen!

Lees meer

20 februari

Duurzaamheid en printen

Zelfs met de opkomst van digitale media wordt er nog steeds ontzettend veel geprint en gedrukt. En niet zonder reden, want de kracht, charme en effectiviteit van offline communicatiemiddelen gaat niet verloren. Op welke manier kun je als organisatie printen en tóch duurzaam ondernemen?

Waar voorheen veelal gebruik werk gemaakt van drukpersen voor commercieel drukwerk, worden print technieken tegenwoordig steeds beter, kwalitatief hoogwaardiger en effectiever. Ook is printen voor veel toepassingen duurzamer dan drukken.

Lees meer

6 februari

Trend 2: Standhouders ontzorgd van A tot Z

Zelfs in een digitale samenleving hebben beurzen en tentoonstellingen hun waarde als medium om contact te leggen met (potentiële) klanten niet verloren. Hoe makkelijk zou het zijn als je voor het hele proces van conceptontwikkeling tot standbouw en van dataverzameling tot interactie met klanten slechts één partij hoeft in te schakelen?

Terwijl er minder bezoekers op beurzen afkomen, is het aantal beurzen wél gestegen. Volgens de Jaarbeurs is er in deze tijd van digitalisering juist enorme behoefte aan live evenementen vanwege de mogelijkheden die het biedt voor interactie.

Lees meer

26 januari

Productie on Demand door Canon Inktjet

Ook binnen de grafische industrie, zitten we niet stil. De komst van digitale media biedt
enorme kansen voor de grafische markt. Ondanks dat veel communicatie tegenwoordig
online plaatsvindt, blijkt er toch nog steeds behoefte te zijn aan fysiek drukwerk. Productie
on Demand door Canon Inktjet speelt hier handig op in.

De markt van drukwerk staat door alle digitale ontwikkelingen al jaren behoorlijk onder druk. De
vraag naar drukwerk is teruggelopen en ook oplages zijn drastisch verminderd. Consumenten
gebruiken printproducten steeds vaker digitaal. Denk aan digitale (reclame)folders, brochures en
nieuwsbrieven. Anderzijds bieden digitale mogelijkheden ook kansen voor de grafische markt.

Lees meer

8 januari

Nieuwsbrief MediaCenter

TERUGBLIK 2017

Het jaar waarin Max Verstappen zijn formule 1 bolide tot twee keer toe als eerste over de finishlijn scheurde, het Nederlandse voetbalteam Europees kampioen werd – de vrouwen dan – én het jaar waarin bijna 90% van alle volwassen Nederlanders gelukkig was.

2017 was voor MediaCenter Rotterdam een jaar waarin we, ondanks de nodige uitdagingen, onze klanten weer hebben mogen voorzien van prachtig drukwerk. Achter de schermen is er in 2017 hard gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen.

Zo hebben we geïnvesteerd in een aantal nieuwe productiemiddelen, waardoor de dienstverlening voor onze klanten nóg beter wordt. We hebben een nieuwe online tool gecreëerd voor het personaliseren of op maat samenstellen van documenten. Please welcome James The Butler. En ons zusterbedrijf BrandSync heeft BrandOrganizer op de markt gebracht. Een handige tool waarmee je merk-, huisstijl- en gebruiksrichtlijnen en bestanden efficiënt kunt beheren.

Lees meer

5 december

Content trends in 2018

Het einde van het jaar komt snel in zicht en plannen voor het nieuwe jaar worden gesmeed. 2018 gaat hét jaar worden om serieus aan je online en offline content te werken. De verzadiging in content is inmiddels ingetreden en daarom heel belangrijk om in het grote aanbod van online en offline content op te vallen. We zien hiervoor de volgende drie trends in 2018.

Lees meer

21 november

Joulz: opvallende beursstand voor Vakbeurs Energie

De jaarlijkse Vakbeurs Energie in de Brabanthallen in Den Bosch is voor Joulz Energiediensten dé uitgesproken gelegenheid om meer naamsbekendheid te krijgen. Daar hoort een opvallende beursstand bij en geen andere partij dan MediaCenter Rotterdam die daar beter voor ingeschakeld kan worden.

De uitdaging

Joulz is een energie- en infrastructuurbedrijf gespecialiseerd in diensten voor grootzakelijke klanten die graag duurzaam en energiebewust willen zijn. Voorheen stond de organisatie bekend als Stedin, maar sinds 2017 gaat ze verder onder de naam Joulz.

Voor de Vakbeurs Energie in Den Bosch was Joulz op zoek naar een standbouwer. Voorheen werden verschillende producten en diensten voor een beurs bij diverse partijen afgenomen.

Voor drukwerk, zoals briefpapier, flyers en brochures werkt Joulz al jaren naar volle tevredenheid samen met MediaCenter Rotterdam, die haar diensten heeft uitgebreid met online dienstverlening, standbouw en beurzen. Dé uitgesproken kans om het gehele ‘project vakbeurs’ bij één partij neer te leggen.

Lees meer

8 november

Innovatie in drukwerk? Jazeker, lees hier de trends, ontwikkelingen en innovaties

Met de opkomst van digitale media en de enorme kansen die dat biedt voor marketing en communicatie zou je bijna vergeten dat er nog zoiets bestaat als drukwerk: ouderwetse post, mailings en (reclame)folders. Drukwerk heeft in het digitale tijdperk nog steeds een prominente plek, maar niet meer voor alles.

Door digitale media zijn de oplages van drukwerk drastisch verminderd. Ook wordt de omvang van deze middelen kleiner. Toch is drukwerk nog lang niet dood. Drukwerk is tastbaar en het uitdelen van een mooi visitekaartjes straalt meer vertrouwen uit dan enkel te verwijzen naar de website. Naast alle snelle, onpersoonlijke online communicatie, biedt drukwerk nog steeds een meerwaarde om je te onderscheiden van de concurrentie. Wij noemen de laatste trends, ontwikkelingen en innovaties in drukwerk.

Lees meer