8 januari

Nieuwsbrief MediaCenter

TERUGBLIK 2017

Het jaar waarin Max Verstappen zijn formule 1 bolide tot twee keer toe als eerste over de finishlijn scheurde, het Nederlandse voetbalteam Europees kampioen werd – de vrouwen dan – én het jaar waarin bijna 90% van alle volwassen Nederlanders gelukkig was.

2017 was voor MediaCenter Rotterdam een jaar waarin we, ondanks de nodige uitdagingen, onze klanten weer hebben mogen voorzien van prachtig drukwerk. Achter de schermen is er in 2017 hard gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen.

Zo hebben we geïnvesteerd in een aantal nieuwe productiemiddelen, waardoor de dienstverlening voor onze klanten nóg beter wordt. We hebben een nieuwe online tool gecreëerd voor het personaliseren of op maat samenstellen van documenten. Please welcome James The Butler. En ons zusterbedrijf BrandSync heeft BrandOrganizer op de markt gebracht. Een handige tool waarmee je merk-, huisstijl- en gebruiksrichtlijnen en bestanden efficiënt kunt beheren.

Lees meer

5 december

Content trends in 2018

Het einde van het jaar komt snel in zicht en plannen voor het nieuwe jaar worden gesmeed. 2018 gaat hét jaar worden om serieus aan je online en offline content te werken. De verzadiging in content is inmiddels ingetreden en daarom heel belangrijk om in het grote aanbod van online en offline content op te vallen. We zien hiervoor de volgende drie trends in 2018.

Lees meer

21 november

Joulz: opvallende beursstand voor Vakbeurs Energie

De jaarlijkse Vakbeurs Energie in de Brabanthallen in Den Bosch is voor Joulz Energiediensten dé uitgesproken gelegenheid om meer naamsbekendheid te krijgen. Daar hoort een opvallende beursstand bij en geen andere partij dan MediaCenter Rotterdam die daar beter voor ingeschakeld kan worden.

De uitdaging

Joulz is een energie- en infrastructuurbedrijf gespecialiseerd in diensten voor grootzakelijke klanten die graag duurzaam en energiebewust willen zijn. Voorheen stond de organisatie bekend als Stedin, maar sinds 2017 gaat ze verder onder de naam Joulz.

Voor de Vakbeurs Energie in Den Bosch was Joulz op zoek naar een standbouwer. Voorheen werden verschillende producten en diensten voor een beurs bij diverse partijen afgenomen.

Voor drukwerk, zoals briefpapier, flyers en brochures werkt Joulz al jaren naar volle tevredenheid samen met MediaCenter Rotterdam, die haar diensten heeft uitgebreid met online dienstverlening, standbouw en beurzen. Dé uitgesproken kans om het gehele ‘project vakbeurs’ bij één partij neer te leggen.

Lees meer

8 november

Innovatie in drukwerk? Jazeker, lees hier de trends, ontwikkelingen en innovaties

Met de opkomst van digitale media en de enorme kansen die dat biedt voor marketing en communicatie zou je bijna vergeten dat er nog zoiets bestaat als drukwerk: ouderwetse post, mailings en (reclame)folders. Drukwerk heeft in het digitale tijdperk nog steeds een prominente plek, maar niet meer voor alles.

Door digitale media zijn de oplages van drukwerk drastisch verminderd. Ook wordt de omvang van deze middelen kleiner. Toch is drukwerk nog lang niet dood. Drukwerk is tastbaar en het uitdelen van een mooi visitekaartjes straalt meer vertrouwen uit dan enkel te verwijzen naar de website. Naast alle snelle, onpersoonlijke online communicatie, biedt drukwerk nog steeds een meerwaarde om je te onderscheiden van de concurrentie. Wij noemen de laatste trends, ontwikkelingen en innovaties in drukwerk.

Lees meer

18 oktober

3 tips voor Contact Driven Content

Succesvolle communicatie staat of valt met de wijze waarop je als organisatie in staat bent je strategieën te vertalen in online en offline communicatiemiddelen. Organisaties als MediaCenter weten door hun jarenlange ervaring als geen ander wat werkt en wat niet. De holy grail in communicatie? Contact Driven Content.

Bij het creëren, produceren en implementeren van mediaproducties is het belangrijk om te weten hoe je kunt zorgen voor een groter bereik en succesvolle communicatie. Je bent meer dan slechts een producent van communicatie en middelen. Een doorslaggevende succesfactor is de mate waarin je als organisatie in staat bent een optimale relatie met je klant op te bouwen. Wij geven drie tips om je contact driven content te verbeteren.

Lees meer

18 mei

Animatie ContactDrivenContent

Access to your customer!

Bij MediaCenter weten we hoe we het bereik en succes van onze klanten kunnen vergroten.
Samen maken we slim gebruik van eerdere contacten en resultaten uit acties.
Nieuwe media, data en technologie spelen daarbij een grote rol.
We combineren en analyseren de gegevens, creëren nieuwe content en maken hier succesvolle campagnes van.
Met als doel: Sneller en beter toegang tot je klant!

Lees meer

27 februari

Doe snel onze quickscan!

Hoe vaak check jij of je website nog voldoet?

Er staan je tal van instrumenten ter beschikking om je website voortdurend te verbeteren. Denk aan feedback van gebruikers, usability tests, eyetracking onderzoeken en ga zo maar door. Een review van je website is leerzaam, het helpt je om met enige afstand te kijken en levert vaak verrassende inzichten op. Wat je daarvoor nodig hebt is een hulpmiddel, bijvoorbeeld in de vorm van een checklist of quickscan.

Lees meer

10 januari

ABN AMRO WTT

Het ABN AMRO World Tennis Tournament vindt van 13 t/m 19 februari 2017 voor de 44e keer plaats. Dit toernooi kent een rijke tennishistorie en behoort al meerdere jaren tot de belangrijkste indoor toernooien ter wereld. De hoge kwaliteit van het deelnemersveld is vanaf de start in 1974 tot heden onveranderd gebleven. Van Arthur Ashe, via Björn Borg tot Roger Federer hebben we vrijwel alle legendes van het internationale tennis deelgenomen in Ahoy.
Het ABN AMRO World Tennis Tournament is méér dan een tennistoernooi; het is een complete dag of avond uit, waar voor iedere bezoeker zeer veel te beleven valt. Zo kent Shops & Bites een grote verscheidenheid aan winkeltjes, stijlvolle eet- en drinkgelegenheden en een mediaplein, waarbij zelfs een ontmoeting met de spelers tot de mogelijkheden behoort.

Lees meer

30 november

Ga voor bereik, relevantie en interactie

Influencer marketing is één van de manieren om de berg content te omzeilen. Het inzetten van invloedrijke personen (influencers), met een eigen fanbase doen we al jaren. Doordat volgers zich betrokken voelen, komt onze boodschap extra goed aan, is het idee. Maar is dat ook zo?

Met de komst van het internet en sociale media is de consument minder gevoelig geworden voor advertenties en reclame. Met name millenials zijn een stuk wantrouwiger. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat we als consumenten earned media, mond-tot-mondreclame of aanbevelingen van bekenden meer vertrouwt dan branded advertenties en reclames. Iemand met wie jij je kunt identificeren, geloof je immers eerder dan een advertentie. Als marketeers kunnen we hierop inspelen door influencer marketing in te zetten.

Lees meer

15 november

Lees hier meer over ons eerste Webinar

Op 11 november hebben we ons eerste Webinar gehouden.
We verzorgden een interactief halfuur presentatie en interactie met als thema ‘Hoe blijft direct mail overeind in de digitale wereld?’.
Veel mooie reacties, vragen per chat en de volgende versie is alweer in de maak.

Lees meer

Categorieën

Jouw privacy instellingen

MediaCenter hecht veel waarde aan het waarborgen van je privacy. Klik op 'Privacy instellingen' voor meer informatie, of sluit deze melding en geniet van je recht op 'Privacy by default'!

Lees ons privacybeleid