4 redenen om automatisering te omarmen

Hoe groot de behoefte aan automatisering tegenwoordig ook is, af en toe lopen we tegen angstige klanten aan. Bang voor verandering, bang om werkzaamheden uit handen te geven aan een geautomatiseerd systeem. Maar dat is nergens voor nodig! Daarom geven we je 4 redenen om automatisering te omarmen en die angst achter je te laten. Voor jou, jouw onderneming en de toekomst.

Jouw beursstand in stijl? Concepting is key!

Zelfs in een digitale samenleving hebben beurzen en tentoonstellingen hun waarde als medium om contact te leggen met (potentiële) klanten niet verloren. Hoe makkelijk zou het zijn als je voor het hele proces van conceptontwikkeling tot standbouw en van dataverzameling tot interactie met klanten slechts één partij hoeft in te schakelen?

De nieuwe AVG: hype of noodzaak

Afgelopen maand ging de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Dagelijks stroomde je mailbox vol met e-mails van bedrijven waarin ze je verzekerden dat je gegevens veilig zijn. En of je nog even wilde bevestigen dat je de nieuwsbrief graag wilt blijven ontvangen. Een bron van irritatie of een uitgesproken mogelijkheid om je uit te schrijven voor nieuwsbrieven? De rust is inmiddels wedergekeerd. Was alle consternatie rondom de AVG nu een hype of noodzaak?

Continu vernieuwende producten van MediaCenter

De wereld van mediaproducties is continu aan veranderingen onderhevig. Er ligt een grote uitdaging voor organisaties om snel en adequaat op deze ontwikkelingen in te spelen, bedreigingen om te zetten in kansen en concurrentie ver vooruit te blijven door met vernieuwende oplossingen te komen. Ook MediaCenter zorgt dat ze continu bezig is met vernieuwing.

Videotestimonial Florence

Wij mogen voor Florence al jaren een breed scala aan producten en diensten leveren. In deze korte video vertellen onze contactpersonen over deze samenwerking. De samenwerking tussen MediaCenter en Florence is breed en gaat zowel over warehousing, print en drukwerk als het beschikbaar stellen van een online bestelomgeving. Een mooi voorbeeld van onze integrale communicatie-oplossingen!

Duurzaamheid en printen

Zelfs met de opkomst van digitale media wordt er nog steeds ontzettend veel geprint en gedrukt. En niet zonder reden, want de kracht, charme en effectiviteit van offline communicatiemiddelen gaat niet verloren. Op welke manier kun je als organisatie printen en tóch duurzaam ondernemen?

Waar voorheen veelal gebruik werk gemaakt van drukpersen voor commercieel drukwerk, worden print technieken tegenwoordig steeds beter, kwalitatief hoogwaardiger en effectiever. Ook is printen voor veel toepassingen duurzamer dan drukken.

Productie on Demand door Canon Inktjet

Ook binnen de grafische industrie, zitten we niet stil. De komst van digitale media biedt enorme kansen voor de grafische markt. Ondanks dat veel communicatie tegenwoordig online plaatsvindt, blijkt er toch nog steeds behoefte te zijn aan fysiek drukwerk. Productie on Demand door Canon Inktjet speelt hier handig op in.

Nieuwsbrief MediaCenter

TERUGBLIK 2017

Het jaar waarin Max Verstappen zijn formule 1 bolide tot twee keer toe als eerste over de finishlijn scheurde, het Nederlandse voetbalteam Europees kampioen werd – de vrouwen dan – én het jaar waarin bijna 90% van alle volwassen Nederlanders gelukkig was.

2017 was voor MediaCenter Rotterdam een jaar waarin we, ondanks de nodige uitdagingen, onze klanten weer hebben mogen voorzien van prachtig drukwerk. Achter de schermen is er in 2017 hard gewerkt aan nieuwe ontwikkelingen.

Zo hebben we geïnvesteerd in een aantal nieuwe productiemiddelen, waardoor de dienstverlening voor onze klanten nóg beter wordt. We hebben een nieuwe online tool gecreëerd voor het personaliseren of op maat samenstellen van documenten. Please welcome James The Butler. En ons zusterbedrijf BrandSync heeft BrandOrganizer op de markt gebracht. Een handige tool waarmee je merk-, huisstijl- en gebruiksrichtlijnen en bestanden efficiënt kunt beheren.

Content trends in 2018

Het einde van het jaar komt snel in zicht en plannen voor het nieuwe jaar worden gesmeed. 2018 gaat hét jaar worden om serieus aan je online en offline content te werken. De verzadiging in content is inmiddels ingetreden en daarom heel belangrijk om in het grote aanbod van online en offline content op te vallen. We zien hiervoor de volgende drie trends in 2018.

Joulz: opvallende beursstand voor Vakbeurs Energie

De jaarlijkse Vakbeurs Energie in de Brabanthallen in Den Bosch is voor Joulz Energiediensten dé uitgesproken gelegenheid om meer naamsbekendheid te krijgen. Daar hoort een opvallende beursstand bij en geen andere partij dan MediaCenter Rotterdam die daar beter voor ingeschakeld kan worden.

De uitdaging

Joulz is een energie- en infrastructuurbedrijf gespecialiseerd in diensten voor grootzakelijke klanten die graag duurzaam en energiebewust willen zijn. Voorheen stond de organisatie bekend als Stedin, maar sinds 2017 gaat ze verder onder de naam Joulz.

Voor de Vakbeurs Energie in Den Bosch was Joulz op zoek naar een standbouwer. Voorheen werden verschillende producten en diensten voor een beurs bij diverse partijen afgenomen.

Voor drukwerk, zoals briefpapier, flyers en brochures werkt Joulz al jaren naar volle tevredenheid samen met MediaCenter Rotterdam, die haar diensten heeft uitgebreid met online dienstverlening, standbouw en beurzen. Dé uitgesproken kans om het gehele ‘project vakbeurs’ bij één partij neer te leggen.

Innovatie in drukwerk? Jazeker, lees hier de trends, ontwikkelingen en innovaties

Met de opkomst van digitale media en de enorme kansen die dat biedt voor marketing en communicatie zou je bijna vergeten dat er nog zoiets bestaat als drukwerk: ouderwetse post, mailings en (reclame)folders. Drukwerk heeft in het digitale tijdperk nog steeds een prominente plek, maar niet meer voor alles.

Door digitale media zijn de oplages van drukwerk drastisch verminderd. Ook wordt de omvang van deze middelen kleiner. Toch is drukwerk nog lang niet dood. Drukwerk is tastbaar en het uitdelen van een mooi visitekaartjes straalt meer vertrouwen uit dan enkel te verwijzen naar de website. Naast alle snelle, onpersoonlijke online communicatie, biedt drukwerk nog steeds een meerwaarde om je te onderscheiden van de concurrentie. Wij noemen de laatste trends, ontwikkelingen en innovaties in drukwerk.