
Steeds meer bedrijven en merken hebben door dat print nog steeds (of opnieuw) een prominente plek in een succesvolle mediamix verdient.
Waar digitale media stoppen, kun je met print de boodschap tastbaar maken en de business of consument meenemen in jouw ultieme merkbeleving.
De online groei is niet te stoppen en vooral directe printmedia hebben daar klappen te vangen. Denk aan dalende oplages, teruglopende advertentie inkomsten, minder abonnees en interactie. We hebben het dan vooral over printmedia in de schappen van de kiosk, in het bedrijfs- en consumentenleven is juist het tegenovergestelde gaande. Probeer je de doelgroep online vooral te laten stoppen met scrollen, printmedia hebben zij direct in de hand en grijpen de aandacht. Dus stop print in je mediamix!
Boeien, binden en behouden
Door middel van print kunnen merken de merkmeerwaarde juist vergroten en hoger in de top-of-mind van hun ideale klant terecht komen. Print is (nog steeds) een geliefd middel om de aandacht op een merk te vestigen en uitsluitend de gewenste boodschap te communiceren met de doelgroep. Je kunt het zo gek niet bedenken, of print maakt het mogelijk. De perfecte manier dus om de doelgroep te boeien, binden en behouden.
Online overload
Wist je dat men tegenwoordig gemiddeld 8 uur per dag bezig is met online media? Het digitale aanbod is enorm, maar zorgt aan de andere kant ook voor verwarring en een gebrek aan overzicht. Je kent de quasi-sarcastische uitspraak vast wel ‘Want als het op Google staat is het zo.’ En dat is dus ook het spannende aan een online overload. Welke informatie is betrouwbaar? En welke content kun je maar beter met een korreltje zout nemen? Met print je in je mediamix is hier geen twijfel over mogelijk. Het merk zegt het, dus het is waar. Punt. Je vergroot zo dus niet alleen de merkmeerwaarde, maar ook de betrouwbaarheid van je merk.
Print in je mediamix

Er zijn ontelbaar veel manieren om print in te zetten in een succesvolle mediamix. Denk bijvoorbeeld aan relatiemagazines, periodieken, brochures, flyers, een intern magazine, kortingsvouchers, dankkaartjes, visitekaartjes maar ook promoblocks en POS-materialen. Maar ook promotionele artikelen en relatiegeschenken natuurlijk! Stuk voor stuk middelen waarmee je de boodschap van jouw merk kunt versterken en verspreiden.
Personaliseren
Door een stapje verder te gaan en alle printmedia te personaliseren, maak je ook een stapje dichter bij die top-of-mind awareness van je klant. Wie vindt het nu niet gaaf om een inhoudelijk gepersonaliseerd magazine, of een flyer direct aan de persoon gericht, te ontvangen?! Op deze manier maak je printmedia zo effectief en impactvol mogelijk, alles om de aandacht van je ideale klant op te eisen.
De urgentie en impact van print is tot op de dag van vandaag dus nog steeds zeer relevant. Het team van MediaCenter is gespecialiseerd in het realiseren van drukwerk en promotiematerialen op maat, passend bij de gehele stijl van het merk. Inclusief huisstijlbewaking natuurlijk! Nieuwsgierig naar de mogelijkheden voor print in je mediamix? Stuur een mailtje naar inspiratie@mediacenterrotterdam.nl en krijg persoonlijk advies van één van onze managers. Jouw resultaat, ons pakkie-an!