Moeiteloos klanten binnenhalen met een impactvolle beursstand
Op de beursvloer wil je indruk maken met je stand. Het is de uitgelezen kans om jouw merk vol in de kijker te zetten bij klanten en relaties. Maar hoe realiseer je nu een beursstand die ook echt effect heeft en impact maakt? Wij helpen je er graag bij, zoals we ook al jaren mogen doen voor o.a. Joulz. We vertellen je er graag meer over!
Joulz is voormalig onderdeel van de regionale netbeheerder en richt zich op energie-infrastructuur. Onder andere met laadpalen voor bedrijven. Ze klopten aan bij MediaCenter Rotterdam omdat ze een stand hadden gereserveerd op een beurs. Het team van Joulz had echter nog geen idee hoe zij dit aan moesten pakken. Als jarenlange klant van MediaCenter Rotterdam vroegen zij ons hierin mee te denken.
Voordat we met een beursproject aan de slag gaan, starten we altijd met een intakegesprek. Zo kunnen we volop vragen stellen om te achterhalen wat de wensen van de klant zijn. De stand werd ongeveer vijf bij vijf meter groot en daarom vergde het zeker enige creativiteit om de beursstand optimaal en effectief in te richten.
Het resultaat
Alle wensen en ideeën vormden uiteindelijk een zeer aansprekende beursstand, volledig in stijl van Joulz. De wensen van Joulz om een plek te creëren waar zij bezoekers konden ontvangen zijn gerealiseerd met diverse onderdelen:
Een beeldscherm om informatie te tonen
Een toffe eyecatcher boven de stand, met het doel om bezoekers naar de stand te trekken
Een gezellige ruimte om bezoekers te ontvangen voor koffie en om een praatje te maken.
Als extra aandachtstrekker hebben we gebruikgemaakt van een grote aluminium lichtbak voorzien van een lichtdoorlatend full-color doek waardoor een extra dimensie aan de stand werd toegevoegd. Door de lichtbak naar voren te plaatsen, ontstond er ruimte om een pantry te realiseren. De wanden zijn opgebouwd met aluminium frames, bespannen met full-color doeken. Het meubilair in het interieur zijn gehuurd bij een verhuurbedrijf, gespecialiseerd in beursstands.
Joulz kreeg de smaak te pakken
Ook het jaar erna mochten we weer aan de slag met het ontwerpen van een nieuwe beursstand voor Joulz. Deze keer uitgebreid met een bar zodat bezoekers een drankje konden drinken. In combinatie met de verlichte kubus die boven de stand zweefde, was dit een enorme trekpleister. En dankzij de kubus was de stand ook van een afstand goed te vinden.
En ook in 2023 werd de Joulz stand weer volledig in stijl aangekleed door ons team!
Jouw beursstand aankleden?
Of het nu om een grote of kleine oppervlakte gaat, wij zorgen dat jouw vierkante meters optimaal worden ingericht. Plus: we nemen het ontwerp en de gehele realisatie op locatie volledig uit handen. Zo ga jij met een gerust gevoel naar de beurs en kun je je volledig richten op de bezoekers.
Dus sta je binnenkort op een beurs en kun je nog wel wat hulp gebruiken? Wij denken graag met je mee. Neem contact op met een van onze accountmanagers of kom een keer langs bij ons op locatie voor een kop koffie. We bekijken graag samen alle mogelijkheden!
De lancering van een raket meemaken is een droom van ieder kind! En stiekem ook van volwassenen, toch? Afgelopen december gebeurde het bij ESA: de ‘European Space Agency’. Omdat ESA Nederland heeft meegeholpen aan de bouw van de raket (MTG-I1) die gelanceerd werd, organiseerden zij een groot evenement. Achter de schermen hielpen wij mee aan dit evenement en mochten de signing verzorgen, met een resultaat om trots op te zijn!
ESA is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van ruimtevaart in Europa. Daarnaast zorgt ESA dat nieuwe diensten en producten via ruimtevaart beschikbaar worden in Europa. ESA Nederland heeft verschillende locaties, waaronder de locatie in Noordwijk waar regelmatig evenementen plaatsvinden voor verschillende afdelingen. Als vaste signing partner verzorgen wij de visuele communicatie voor deze evenementen. En ook voor deze lancering in december mochten we weer aan de slag om professionele aankleding in stijl te verzorgen.
The sky isn’t the limit
Omdat de zaal waar het evenement plaatsvond vrij donker is, adviseerden we om verlichte frames met doeken aan te brengen. Dat zag ESA wel zitten en we plaatsten drie aluminium frames, één van tien meter breed en twee van vier meter breed. Aan de binnenkant van deze frames zijn led strips geplaatst waardoor het doek aan de voorkant en aan de achterkant verlicht wordt. Dit zorgt ervoor dat details, zoals een bliksemschicht, nog meer dimensie krijgen. ‘In het kader van duurzaamheid is dit frame een top keuze. Het is namelijk vaker te gebruiken doordat het doek uiteraard vervangbaar is”. Aldus Stefan Dessens, die dit signing project mocht begeleiden.
Naast de verlichte frames met doeken hebben we twee pop-up schermen geplaatst die als interview achtergronden fungeerden. We kozen voor een harmonicaframe waar een doek met klittenband aan bevestigd kan worden. Zo is het frame makkelijk op te zetten, af te bouwen en te verplaatsen. Verderop in de zaal stond een groot podium waar de sprekers plaats mochten nemen en waar later de raketlancering te bekijken was. Rondom dit podium hebben we twee doeken geplaatst om het plaatje compleet te maken. En een leuk detail om niet te vergeten: we hebben ook twee grote kartonnen platen geplaatst waar bezoekers een boodschap op achter konden laten. Er was ook een kunstenaar die hier tijdens het evenement karikatuurschetsen op maakte. En natuurlijk hing er ook een groot welkomstbord bij de ingang van de zaal. Al deze items zorgden voor een complete invulling van het evenement, helemaal in stijl van ESA!
Op de dag van levering hebben we in een ochtend met het team doorgeknald om alles op zijn plek te krijgen. MediaCenter Rotterdam collega’s Stefan en Mario sprongen op locatie bij om te helpen bij de installatie. We vinden het geweldig om op zo’n dag alle items samen tot leven te zien komen. Vooral als een klant er ook positief over is. Mario Mezas vertelt: “ESA was heel blij dat we alles op zo’n korte termijn voor hen konden verzorgen. Zij zijn heel tevreden met het eindresultaat en daar doen we het natuurlijk allemaal voor!”
Organiseer jij binnenkort ook een congres of evenement en ben je nog op zoek naar opvallende signing om jouw zaal mee te vullen? Denk eens aan deze vorm van visuele communicatie en vraag naar de mogelijkheden via info@mediacenterrotterdam.nl. Je bent natuurlijk ook welkom voor een kop koffie op de Metaalhof. We bekijken graag samen wat wij voor jouw event kunnen betekenen!
Office & More kantoorinrichting richt bedrijven in met oog voor vorm, functie en misschien wel het belangrijkst; ergonomisch verantwoord werkplek meubilair. Omdat zij graag een totaalpakket aan de klant bieden, worden wij regelmatig ingeschakeld om passende signing voor een project te leveren. Dit keer voor AM match, een organisatie die bemiddelt tussen bedrijven en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, zodat deze met begeleiding (weer) onderdeel kunnen worden van het arbeidsproces. Een mooie case dus!
Accountmanager Bas Visser, ging persoonlijk langs bij AM match: “Om te inventariseren wat de wensen zijn ben ik eerst naar de locatie in Amstelveen gegaan. Uiteraard hebben we samen met Office & More en hun relatie aan tafel gezeten om feeling te krijgen met de visie. Daarna zijn we naar de tekentafel gegaan en met een aantal voorstellen gekomen. We proberen hierin ook echt een vooruitstrevend advies te geven aan de klant. Wat sluit het beste aan bij hun wensen? Welk materiaal is hiervoor het meest geschikt? En hoe gaat het hele proces in zijn werk? Zo komen wij en de klant niet voor verrassingen te staan.”
Van autoshowroom en garage naar prettig werkbaar kantoor
Bij AM match hebben we verschillende delen van het kantoor voorzien van nieuwe signing. Voorheen zat er een Ford garage in de ruimtes die AM match nu in gebruik heeft. Zij lieten onder andere een knalblauwe inbouw kastenwand achter met daarin uitgesneden een Ford logo. De kasten mochten blijven, maar werden door ons voorzien van een luxe folie met houtprint. Het Fordlogo werd afgedekt met aluminiumplaat en daarna ook voorzien van folie zodat een rustiger beeld ontstond. “Het is geweldig om te zien hoe je met interieurfolie een compleet andere uitstraling kan realiseren!” aldus Bas. Ook hebben we een aantal vergaderruimtes met glazen wanden voorzien van inkijk werende folie voor meer privacy. Hiervoor gebruikten we gezandstraald folie met uitgesneden kamernummers op de deuren. Ook de buitengevel is voorzien van inkijk werende folie. Tot slot was er behoefte aan wat gezelligheid in de hal, hier zijn peesdoeken de perfecte optie voor. Office and More zocht samen met AM match de gewenste afbeelding uit en wij zorgden voor een haarscherpe print in groot formaat.
Bijpassend exterieur
Om AM match goed vindbaar te maken voor bezoekers werd het pand ook rondom voorzien van signing. Aan de voorzijde van het pand hebben we een AM match reliëf logo aan de gevelband geplaatst. Daarnaast zijn er folies voor privacy op de ramen geplakt. Zo kunnen werknemers wel naar buiten kijken, maar voorbijgangers niet naar binnen. Aan de achterzijde van het pand waren een aantal bewegwijzering-items gewenst. Voor de werkplaats, expeditie, parkeerplaats en de ingang. Deze hebben we deels met folies en deels met bedrukte bordjes uitgevoerd. Ook hebben we de al aanwezige vlaggenmasten voorzien van nieuwe banieren met AM match logo en slogan. Een totaal plaatje kan je wel zeggen!
Bas sluit af: “Dit was bij voorbaat al een hele leuke opdracht. De klant vraagt om informatie en wij kunnen dat visueel invullen met veel verschillende manieren van signing. We hebben eerst tekeningen en fotopresentaties gemaakt waardoor zij van tevoren al zagen wat wij allemaal kunnen bieden. Zo konden we samen rond de tafel en de klant ook echt advies geven in de beste materialen.”
Kan het interieur, of juist de buitenkant van jouw organisatie ook een frisse uitstraling gebruiken? Maak dan een afspraak met één van onze signing professionals via info@mediacenterrotterdam.nl of kom langs voor een kop koffie aan de Metaalhof! We bekijken graag samen wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
MediaCenter Rotterdam werkt al jaren samen met de Volksbank. Hieronder vallen BLG Wonen, de Regiobank, ASN bank en SNS. Voorheen verzorgden we vooral drukwerk. Denk hierbij aan posters, flyers, brochures, stickers en ander reclamemateriaal. Maar SNS weet ons ook te vinden voor signing.
Begin dit jaar startte SNS met een nieuwe merkstrategie, inclusief nieuwe huisstijl. De uitstraling van de winkels kan dan natuurlijk niet achterblijven en daarom klopten zij bij MediaCenter Rotterdam aan voor nieuwe signing. Natuurlijk gingen wij daar graag mee aan de slag. Uiteindelijk trokken we de nieuwe huisstijl door in ruim 200 winkels in Nederland. Een grote en uitdagende klus.
Meten is weten
Het begon allemaal met een inventarisatie. Je kunt je wel voorstellen dat de SNS Winkels niet allemaal hetzelfde zijn. In sommige vestigingen worden borden namelijk bevestigd met een magneet en bij de ander is het nodig om informatie op een gedrukt doek over te brengen. Het is daarom altijd goed om van tevoren in kaart te brengen welke winkel van welke items voorzien moet worden.
Aan de hand daarvan hebben we een planning gemaakt met wanneer we welke locatie in Nederland aan gingen pakken. Na het opleveren van alle materialen konden we aan de slag met het plaatsen. In twee weken tijd zijn we het hele land door gereden om alle winkels te voorzien van nieuwe signing. Denk hierbij aan nieuwe peesdoeken in de spreekkamers, bordjes boven de koffieapparaten, borden en magneten bij de entree met informatie. Onze vaste partner Tecmo Team ondersteunde ons in de montage. Het bevestigen van signing is namelijk een vak apart dus dat laten we dit graag over aan onze ervaren professionals. Dit project duurde inclusief de voorbereidingen ongeveer zes weken. Het eindresultaat is iets om trots op te zijn!
Sabina Vis, Commercieel projectleider bij MediaCenter Rotterdam: “Samen met head of signing Bas Visser heb ik aan deze opdracht gewerkt. Het is dan heel tof om ons werk terug te zien in de winkels van SNS. Als we dan positieve geluiden terugkrijgen van de klant, klopt het plaatje helemaal. Want daar doe je het uiteindelijk voor.”
Is het interieur van jouw organisatie ook aan vernieuwing toe of zoek je nog een unieke touch om jouw bedrijf te laten stralen? Vraag naar de mogelijkheden via info@mediacenterrotterdam.nl of kom een keer langs voor een kop koffie aan de Metaalhof. We bekijken graag samen wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
Unieke waswagens voor Hago Nederland en Hogeschool Utrecht
Autobelettering, spandoeken, raamfolie of verlichte logo’s aan de buitenkant van een kantoorgebouw. Allemaal voorbeelden van signing die je kunt gebruiken om jouw huisstijl door te voeren in alle uitingen van je bedrijf. MediaCenter Rotterdam kan het allemaal en doet dit ook regelmatig voor klanten zoals Eneco, KLM en Food&I . Deze keer lichten we graag een mooi project uit dat wij voor Hago Nederland facilitaire dienstverlening en Hogeschool Utrecht mochten uitvoeren.
Toen Hogeschool Utrecht zes nieuwe waswagens aanschafte voor de locaties, vonden zij dat deze wel een beetje jus konden gebruiken. De aluminium karren worden gebruikt door de schoonmaakspecialist Hago en zijn vooral heel handig bij het legen van de prullenbakken en het schoonmaken van alle sanitaire plekken. Dat mocht best een beetje opgeleukt worden!
Signing op deze waswagens is een manier bij uitstek om te laten zien wat zij als facilitair bedrijf doen en hun aanwezigheid in het gebouw te tonen. Op deze manier is het dus eigenlijk een rolbaar visitekaartje!
John Boere, accountmanager binnendienst bij MediaCenter Rotterdam: “Wij werken al een aantal jaar samen met Hago Nederland. Het is leuk om te zien dat zij ons altijd weten te vinden voor mooie projecten. Zo ook voor de signing van deze waswagens. De designer van Hago maakte zelf het concept en wij deden de volledige coördinatie, productie, montage en de oplevering.”
Van inmeten tot oplevering
Waar begin je zo’n project? Uiteraard met een bezoek aan de locatie. Onze ‘Chef Signing‘ Bas Visser stapte in de auto om de waswagens eigenhandig op te meten. Zo’n waswagen is namelijk niet perfect recht-toe-recht-aan. Hieruit maakten we een tekening die Hago als basis kon gebruiken om een ontwerp te maken. Eenmaal ontworpen kon de productie beginnen! In samenspraak met de opdrachtgever kozen we voor stickers van Avery Dennison MPI, 1105 printfolie met mat laminaat. Het klinkt niet heel sexy maar het is wel precies wat het is. Dit materiaal is goed afneembaar en bestand tegen water en vuil.
Ook de uiteindelijke oplevering en het plakken van de stickers lag in onze handen. Dit soort stickers plakken kan namelijk nog best een uitdaging zijn en moet met vaste hand gedaan worden. Die zorgen nemen we dus graag voor de klant uit handen!
Kan het interieur van jouw organisatie of items op locatie ook een unieke touch gebruiken? Maak dan een afspraak met één van onze accountmanagers via info@mediacenterrotterdam.nl of kom een keer langs voor een kop koffie aan de Metaalhof! We bekijken graag samen wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
Onze tak signing groeit enorm! Zo mochten we laatst aan de slag met de inrichting van diverse SNS winkels door het hele land, de implementatie van signing voor 9 Food&i vestigingen en ook op dit moment zijn we met veel bijzondere projecten bezig. Begin dit jaar mochten we ook aan de slag voor een klant die zich heeft gevestigd in de duurzame branche…
We stellen je graag voor aan Koppert: een van de grootste Nederlandse producenten voor biologische gewasbestrijding. Koppert zorgt ervoor dat het gewas beschermd wordt tegen plagen en ziekten, de bestuiving geoptimaliseerd wordt, de plantengroei gestimuleerd wordt en er weerbaar geteeld kan worden. En dat alles op een biologische manier. Zo zetten zij onder andere natuurlijke vijanden in voor de bestrijding van plagen, hommels voor natuurlijke bestuiving en gebruiken ze microbials en biostimulanten voor de ondersteuning, bescherming en versterking van gewassen. Daarmee verbeteren ze de gezondheid van planten zowel boven als onder de grond.
Koppert is al jarenlang klant bij MediaCenter Rotterdam. Voorheen bestelden zij vooral print- en drukwerk zoals een personeelsblad of een blad voor zakelijke klanten. Wij drukten dit altijd al op FSC- of gerecyled papier om de ecologische footprint zo laag mogelijk te houden. Deze keer wist Koppert ons te vinden voor duurzame signing. Het ging om de vernieuwing van de oude signing naar de nieuwe huisstijl, zowel binnen als buiten de panden. Wij reageerden op deze hulpvraag en een paar weken later kregen we van hen de officiële opdracht om mee te denken met het nieuwe signing project.
Koppen bij elkaar
Het begon allemaal bij een bezoekje op locatie. Aan de hand van verschillende voorbeelden lieten wij zien wat we allemaal kunnen betekenen in signing. Hierin werd ook duidelijk waar Koppert precies naar op zoek was en konden we concreet aan de slag. We hebben de koppen bij elkaar gestoken en bedacht hoe we dit het beste konden visualiseren. Uiteindelijk hebben we voor ieder gebouw wel drie of vier voorstellen gemaakt om te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Zo konden we samen met de klant sparren en met elkaar de beste keuze maken.
John Boere, Accountmanager Binnendienst bij MediaCenter Rotterdam: “Wat ik fijn vind werken is dat iedereen bij MediaCenter Rotterdam werkt vanuit verschillende specialismen. Zo kon collega Mario bij dit project aansluiten om MediaCenter Rotterdam zelf te presenteren, keek Bas mee vanuit zijn signing ervaring, werkte Xander vanuit de studio aan alle ontwerpen en ik hield het overzicht en had contact met de klant. Mooi teamwork!”
Het resultaat
Uiteindelijk bestond de totale oplevering uit een aantal verschillende items voor binnen in het pand en op de gevel:
Nieuw logo aan de binnenkant van het gebouw bij de Experience center
Gezandstraalde folie op glazen deuren in eigen huisstijl
Verschillende nieuwe logo’s aan de buitenkant van de drie panden.
Het grootste pand is voorzien van verlichte doosletters met ledverlichting. Hier is bewust gekozen om een tijdsklok toe te voegen zodat de klant zelf kan instellen wanneer de lichten wel en niet aan staan. Bijvoorbeeld alleen na zonsondergang tot 00:00 en vanaf 5:00 tot de zon opkomt. Dit bespaart weer energie.
Ook is er gekozen om de lichtspots vanuit de letters op het gebouw te laten schijnen, dit wordt ook wel indirecte verlichting genoemd. Dit hebben we gedaan zodat het licht dan niet via de letters direct de omgeving in schijnt, en zorg je voor minder lichtvervuiling. Koppert heeft zelfs de keuze om in het donker wit of groen licht aan te zetten en het licht te dimmen als het te fel is. Wel zo duurzaam allemaal!
Klant blij, wij blij!
En dan houdt het natuurlijk niet op na de productie van de items. Ook in de implementatie denken we graag met onze klant mee. Is er bijvoorbeeld een hoogwerker of een vergunning nodig, hoe pakken we dit aan en in welke weken gaan we dit realiseren? We denken graag van A tot Z met de klant mee. En dat heeft ook in dit geval geleid tot een mooi project en een tevreden klant.
MediaCenter hecht veel waarde aan het waarborgen van je privacy. Klik op 'Privacy instellingen' voor meer informatie, of sluit deze melding en geniet van je recht op 'Privacy by default'!