Food&i | Signing

Food&i vroeg MediaCenter Rotterdam om aan te haken als communicatiepartner voor de implementatie bij de ABN AMRO bank. Het resultaat: unieke signing in 9 ABN AMRO vestigingen in Nederland!

Een samenwerking om je vingers bij af te likken! 

Signing is booming! En dat is niet voor niets. Want met pakkende signing kun je niet alleen het in- en exterieur van je business een enorme boost geven, het zorgt vooral voor meer on-top-of-mind awareness en betrokkenheid onder je doelgroep. En daar worden wij enthousiast van! We vertellen je graag meer over het toffe signing project dat wij voor Food&i mochten uitvoeren.

We trappen af met een korte introductie van onze klant. MediaCenter Rotterdam werkt al bijna twintig jaar nauw samen met Facilicom, één van de grootste dienstverlenende organisaties in Nederland. Zij doen onder andere de schoonmaak, beveiliging en het beheer van grote bedrijfspanden. Ook catering op grote locaties hoort daarbij. Daarom heeft Facilicom Food&i het leven geroepen. Deze tak verzorgt alles wat met eten en drinken te maken heeft in een bedrijfsrestaurant. Wij werden door Food&i gevraagd om aan te haken als communicatiepartner voor de implementatie bij de ABN AMRO bank.

Van service vraag naar betrokken partner
De opdracht van Food&i begon met een servicevraag: ‘Willen jullie een voorstel maken voor de aankleding voor onze restaurants in een aantal ABN AMRO vestigingen?’. Maar natuurlijk! Daar hebben wij wel ideeën bij.

De klus kwam terecht in onze studio. Hier zijn onze vormgevers dagelijks aan het werk om toffe designs te maken voor klanten, waaronder Facilicom. Ons contactpersoon nam het team mee in het verhaal en deelde hun verwachtingen. Dit was meer dan een servicevraag, Food&i had behoefte aan een betrokken partner in het upgraden van hun restaurants op locatie. Aan de slag!

Over de opdracht
De betreffende 9 ABN AMRO vestigingen in Nederland zijn verschillend ingericht. De één is een echte cateringlocatie, de ander heeft een winkeltje en de volgende is meer een koffiecorner. Zo heb je een complete diversiteit aan vestigingen. Een leuke uitdaging om hier zowel eenheid als eigenheid aan te brengen!

Waar de ene locatie veel betegelde muren heeft, bestaat de andere vestiging uit meubels met een houtstructuur. We hebben er daarom voor gekozen om ons ontwerp zo dicht mogelijk bij de locatie te houden. Voor het merk belangrijk om consistent te zijn in hun branding, maar op locatie belangrijk dat elke vestiging eigenheid behoudt.

Het resultaat
Uiteindelijk bestond de totale oplevering uit veel verschillende signing onderdelen:

  • Logo’s die op verschillende manieren en materialen terugkomen
  • Menukaarten
  • Visuals op doeken
  • Prijsbordjes
  • Borden boven de buffettafels
  • Wrappen van een complete koffiebar.

Collega Sabina Vis: “We hebben er zelfs voor gekozen om de koelkasten te beplakken met een folie waar een kleurverloop in zit. Zo vallen de gezonde drankjes bovenin de koelkast meer op dan de minder gezonde drankjes onderin. Eigenlijk hebben we alles wat met de visuele aankleding te maken heeft verzorgd in dit project.”

De reactie van de klant
Food&i was vanaf begin af aan zo enthousiast over het ontwerp dat wij uiteindelijk dus de vraag kregen om de complete uitrol te doen in al deze vestigingen. Daar zeiden wij natuurlijk geen nee tegen! Wouter de Jong, CIO / Business Development bij MediaCenter Rotterdam: “Een opdracht zoals deze is natuurlijk heel gaaf. Het is mooi om voor een klant binnen de bestaande brand identity iets te ontwerpen en uiteindelijk ook het eindresultaat op te mogen leveren. Zo kunnen we echt laten zien wat we allemaal als communicatiepartner kunnen betekenen.”

En dat kunnen we ook voor jouw merk doen! Kan de uitstraling van jouw organisatie ook een boost kan gebruiken? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers of kom een keer langs bij ons op locatie voor een kop koffie. We bekijken graag samen alle mogelijkheden!

 

Details

  • Signing
  • Peesdoeken
  • Magneten
  • Borden
  • Belettering
  • Menukaarten
  • Prijsbordjes
  • Interieurfolie