Het einde van het jaar komt snel in zicht en plannen voor het nieuwe jaar worden gesmeed. 2018 gaat hét jaar worden om serieus aan je online en offline content te werken. De verzadiging in content is inmiddels ingetreden en daarom heel belangrijk om in het grote aanbod van online en offline content op te vallen. We zien hiervoor de volgende drie trends in 2018.
- Doelgroep segmenteren
Contentmarketing verschuift van productgericht naar klantgericht. Je specifiek tot de klant richten wordt steeds belangrijker. Dit is mogelijk omdat er steeds meer data voorhanden is. Met die data kun je steeds beter je doelgroep segmenteren en daarop je content aanpassen. Zo is het makkelijker om je klant een gerichte boodschap te sturen. Lever kwaliteit en niet kwantiteit. - Opzetten content kalender
Het is in 2018 des te belangrijker om vooraf goed over content na te denken. Storytelling is daar een goed middel voor en denk ook eens aan employee advocacy. Met storytelling neem je je klant mee in het verhaal wat je over je bedrijf of product/dienst wilt vertellen. Met employee advocacy vraag je medewerkers (van diverse afdelingen) een bijdrage te leveren aan de content kalender. Zorg verder dat je content relevant blijft voor de doelgroep door je te verdiepen in wat speelt bij de klant. - Content visualiseren
Laat je geschreven content opvallen door dit met beeld aan te vullen. Gebruik niet alleen foto’s (géén stockfoto’s!), maar maak ook eens een leuk filmpje of een infographic.
Meer weten over content trends?
MediaCenter is gespecialiseerd in integrale oplossingen voor online en offline- communicatiecampagnes en strategieën. In een totaal traject van idee tot realisatie en evaluatie wordt gestreefd naar het optimale resultaat. Voor meer informatie vraag gratis onze quickscan aan via deze link of neem vrijblijvend contact op.