Deze zomer is het alweer een jaar geleden dat Figo Pet Nederland bij ons in het communicatiebootje sprong. In eerste instantie voor drukwerk en warehousing, maar dat werd al snel meer. Begin juli gingen collega’s Mario en Amber samen op bezoek bij Figo om met contactpersoon Dannique terug te blikken op het afgelopen jaar. Daarnaast hebben we het alvast over een aantal projecten die in het verschiet liggen!
In 2023 koos Figo voor MediaCenter Rotterdam als communicatiepartner, een mooi moment om op terug te kijken. We vragen Dannique hoe de samenwerking tot stand kwam: “In eerste instantie waren we op zoek naar een partij waar we ons drukwerk konden laten maken, maar die ook de voorraad kon beheren en onze bestellingen kon verzenden. Al snel bleek dat er bij MediaCenter veel meer mogelijk was. Waar we voorheen producten bij verschillende partijen lieten maken, hebben we het afgelopen jaar steeds meer opdrachten door MediaCenter laten uitvoeren.”
Denk dan aan verjaardagskalenders, truien, polo’s, pennen, t-shirts, laptopsleeves, sticky notes, keycords, notitieboekjes, beachflags, banners en standmaterialen voor events. Allemaal producten die we dit jaar voor Figo mochten maken. Daarnaast maakt Figo regelmatig gebruik van onze grafisch designers wanneer de planning van hun eigen designstudio vol zit. Wel zo praktisch!
Als we Dannique vragen wat ze fijn vindt aan onze samenwerking zegt zij: “Dat we korte lijnen hebben met elkaar en projecten lekker snel lopen. Er hangt een informele sfeer en we hebben een goede band, dat werkt ook heel prettig. Hierdoor durf ik ook echt vragen te stellen. Daarnaast vind ik het fijn dat Mario met ons meedenkt en ook met opties komt waar wij nog niet aan hadden gedacht. Het is in alle opzichten gewoon een hele fijne samenwerking.”
“Ik had laatst een aantal boekjes nodig om uit te delen op een evenement waar wij met Figo stonden. Toen ik de dozen op locatie opende, kwam ik erachter dat de boekjes verkeerd geniet waren. Op dat moment was Mario op vakantie. Toen ik MediaCenter belde, waren andere collega’s via Mario al op de hoogte van de fout en werden er met spoed nieuwe gemaakt en naar ons event gebracht. Het was heel fijn dat het op dat moment zo snel geregeld was!”
Figo is dé zorgverzekering voor jouw huisdier en één van de marktleiders in Nederland. Dannique is sinds een aantal jaar een belangrijke schakel bij Figo. Zij zorgt er onder andere voor dat events van kop tot staart geregeld zijn en ze is verantwoordelijk voor het merchandisemateriaal van Figo, zoals het drukwerk en de promotiemiddelen. Dannique zorgt er dus voor dat niemand zonder de nodige communicatiemiddelen komt te staan, daar helpen wij haar natuurlijk graag bij. En dat leuke hondje op haar schoot, links op de foto? Dat is Tommie, Dannique’s Jack Russel. Hier mogen huisdieren gewoon mee naar kantoor!
Bij Figo werken allemaal specialisten en dierenliefhebbers. Zo hebben alle medewerkers van de klantenservice een para veterinaire achtergrond en sommigen werken zelfs deeltijds in een dierenkliniek. Een hele mooie visie, die door Dannique wordt bevestigd: “Dat maakt ons juist uniek, zeker als ik kijk naar de markt. Bij dieren komt ook emotie kijken, en ik vind het belangrijk dat onze klanten voelen dat onze medewerkers niet alleen kennis van zaken hebben, maar ook met ze meevoelen.”
Ook de aankomende periode gaan we door met de leuke projecten voor Figo! Zo werkt Team IT op dit moment aan een vernieuwd partnerportaal via Marvia. Hoewel het project nog volop in de ontwikkelfase is, kan Dannique al een tipje van de sluier oplichten. “We werken nu met twee verschillende webshops voor dierenartsen en fokkers die we graag naar één bestelportaal willen brengen.”
Daarnaast worden er deze zomer welkomstboxen voor Figo ontwikkeld. “Nieuwe partners die zich straks aanmelden bij Figo, ontvangen een welkomstbox vol informatie die ze op de balie bij de dierenpraktijk of bij de fokker in een tasje kunnen meegeven aan klanten. Denk aan een consumentenbrochure, tips voor puppy’s en kittens en EHBO-tips. Op het moment dat de box leeg is of als ze meer informatie willen, kunnen ze dit via onze website bestellen.”
Zodra de welkomstboxen klaar zijn, worden ze opgeslagen in het MediaCenter-warehouse waar de voorraad nauw wordt bijgehouden. Als er een nieuwe aanmelding is, verzenden wij de box naar het juiste adres.
Wil je op de hoogte blijven van dit project? Hou dan onze mailings en social kanalen in de gaten!