marketing activiteiten versterken drukwerk

We krijgen steeds vaker de vraag: kan drukwerk mijn marketing echt versteken? Het antwoord is niet moeilijk. Drukwerk kan namelijk zeer zeker je marketing activiteiten versterken! Door offline communicatiemiddelen mee te nemen in je marketingstrategie zorg je er namelijk voor dat de cirkel echt helemaal rond is. En pas dan kun je voor succesvol resultaat gaan!

Marketing is zoveel meer dan alleen online

Als je in deze tijd denkt aan marketing, dan ga je al snel uit van de diverse uitingen die je op schermen tegenkomt. Websitebanners, online advertenties, radio en tv-reclames, billboards langs de snelweg en zo verder. Toch moet je in je marketingstrategie drukwerk zeker niet overslaan. Flyers, folder, brochures, magazines, POS-artikelen en promotionele artikelen zijn namelijk ontzettend waardevol als het gaat om het informeren, inspireren en activeren van je klant.

Door middel van drukwerk ga je de interactie met je klanten en prospects pas echt aan en realiseer je uiteindelijk een veel sterkere klantrelatie. Wanneer je drukwerk in je marketingstrategie opneemt kun je jouw online activiteiten zelfs extra kracht bij zetten. En het komt dan toch allemaal weer terug op de kracht van herhaling. Komt jouw uiting online in het vizier door middel van een social media campagne, daarna weer via e-mailing en vervolgens ook nog eens in brievenbus? Wedden dat je in deze tijd met een flinke overload aan content binnen de kortste keren weer top-of-mind bent?

Drukwerk geeft een goed gevoel

Printmedia hebben jarenlang een flinke daling meegemaakt, maar de toppers hebben zich er doorheen gevochten en bewogen mee met de behoefte van de doelgroep. Denk maar eens aan LINDA.Magazine en AndC. En dat zijn nog maar twee voorbeelden!

In een tijd waarin de lezer overstapte naar online kanalen pakten zij de kans hier volledig op in te spelen door middel van sterke en goedgevulde online platforms. Video’s, tips, tricks, inspiratie, interviews en meer vlogen je om de oren. Mede door deze overgang realiseerde de lezer zich steeds vaker dat het lezen een papieren boek, magazine of brochure je toch een goed gevoel geeft. Een gevoel van rust, een momentje voor jezelf zonder op een scherm te turen.

Meer aandacht besteden aan communicatie

En dat geldt ook voor zakelijk drukwerk. Je laat de (potentiële) klant namelijk zien dat je aandacht aan hen besteed, verder denkt dan het scherm en de lezer een fijne ervaring wilt bieden. En dat wordt gewaardeerd! Of je drukwerk nu inzet om de lezer te informeren, inspireren of aan te zetten tot actie… Met een goed verhaal kom je overal binnen!

Bij MediaCenter zorgen we ervoor dat jouw verhaal in het juiste vaatje wordt gegoten en volledig aansluit bij de identiteit van jouw bedrijf. We pakken de huisstijl of geven deze voor je vorm, en laten dit naadloos aansluiten op de boodschap die je op dat moment gaat verspreiden.

Welk middel het beste past bij jouw boodschap, vertellen we je graag in een kennismakingsgesprek bij ons of bij jou op locatie!

Wil je op de hoogte blijven van dit soort inspiratie? Meld je dan aan voor onze maandelijkse inspiratiemails door je hieronder in te schrijven!