De jaarlijkse Vakbeurs Energie in de Brabanthallen in Den Bosch is voor Joulz Energiediensten dé uitgesproken gelegenheid om meer naamsbekendheid te krijgen. Daar hoort een opvallende beursstand bij en geen andere partij dan MediaCenter Rotterdam die daar beter voor ingeschakeld kan worden.

De uitdaging

Joulz is een energie- en infrastructuurbedrijf gespecialiseerd in diensten voor grootzakelijke klanten die graag duurzaam en energiebewust willen zijn. Voorheen stond de organisatie bekend als Stedin, maar sinds 2017 gaat ze verder onder de naam Joulz.

Voor de Vakbeurs Energie in Den Bosch was Joulz op zoek naar een standbouwer. Voorheen werden verschillende producten en diensten voor een beurs bij diverse partijen afgenomen.

Voor drukwerk, zoals briefpapier, flyers en brochures werkt Joulz al jaren naar volle tevredenheid samen met MediaCenter Rotterdam, die haar diensten heeft uitgebreid met online dienstverlening, standbouw en beurzen. Dé uitgesproken kans om het gehele ‘project vakbeurs’ bij één partij neer te leggen.

De voorwaarden

Het belangrijkste doel voor de Vakbeurs: het vergroten van de naamsbekendheid. Naar aanleiding van de naamsverandering per 1 februari 2017 van Stedin naar Joulz, was er al een mailing uitgestuurd naar klanten en relaties, maar de propositie was nog niet duidelijk bepaald.

De Vakbeurs was dé uitgesproken gelegenheid om de naamsverandering aan de markt, klanten en relaties bekend te maken. De eerste communicatie-uiting naar de buitenwereld waarmee Joulz op de kaart werd gezet.

MediaCenter werd ingeschakeld voor design, ontwerp en bouw van de stand én voor alle andere zaken die erbij komen kijken:
• design stand: opvallend, creatief en passend bij de huisstijl van Joulz. Zakelijk en stoer.
• bezoekers naar de stand toetrekken
• hoe kun je social media hierbij inzetten?
• goodies voor bezoekers

De aanpak

Naar aanleiding van een eerste gesprek waarin Joulz de wensen en behoeften werden uitgelegd, heeft MediaCenter een eerste voorstel gedaan. Hier waren verschillende medewerkers van zowel Joulz als MediaCenter bij betrokken. Op basis van feedback is er een tweede voorstel gedaan dat meteen boven alle verwachtingen was.

MediaCenter Rotterdam heeft Joulz gedurende het gehele traject uitstekend op de hoogte gehouden. De samenwerking verliep soepel en naar volle tevredenheid. Joulz is vooral erg te spreken over de betrokkenheid van MediaCenter: ze denken mee, denken vooruit en denken in oplossingen.

De oplossing

De stand had een prachtig ontwerp, waarin het onderscheid tussen de diensten “infrastructuur” & “meten” duidelijk herkenbaar was.

In de stand was een deel ingericht met informatie over infrastructuur, met een opvallende technische installatie, en informatie over de dienst meten. Er is een digitale zuil geplaatst waar bezoekers meer informatie konden krijgen.

Voor meer interactie met bezoekers is een Rad van Fortuin geplaatst waarmee je prijzen kon winnen. Dit zorgde voor meer leven en drukte bij de stand.

Ongelofelijk tevreden: van pitch tot uitvoering en nazorg

Joulz is ontzettend tevreden over het gehele project en in het bijzonder de beursstand. Zowel het voortraject als het design, ontwerp en de bouw is ontzettend professioneel verlopen.

Joulz had een opvallende beursstand en de feedback van klanten was dan ook ontzettend positief. Terwijl je veel standaard stands op de beurs ziet, sprong die van Joulz er wel écht uit.

“MediaCenter Rotterdam luistert uitstekend naar wensen en behoeften, maar komt ook pro-actief met eigen ideeën.” Joulz is dan ook vol lof over de samenwerking en wil MediaCenter naast al het drukwerk ook vaker inschakelen voor online activiteiten, standbouw en beurzen.

Ben jij ook op zoek naar een betrouwbare en creatieve partner voor online dienstverlening of beurzen? MediaCenter is gespecialiseerd in integrale oplossingen voor online en offline communicatiecampagnes en -strategieën. Voor meer informatie bezoek je de website of neem vrijblijvend contact op.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn