We zien steeds vaker dat werkgevers bewust (meer) aandacht besteden aan medewerkers om extra verbinding te creëren en hun waardering te tonen. Bijvoorbeeld in de vorm van een unieke Brand Box om nieuwe collega’s een warm welkom te geven! Want zeg nou zelf… hoe leuk is het om een verrassende Onboarding Box mee naar huis te krijgen, of per post te ontvangen, wanneer je bent aangenomen bij je nieuwe job?
Bij Kindergarden hebben ze een creatieve draai gegeven aan dit concept. Ze vroegen ons mee te denken en het idee tot leven te brengen. En zo werd Kindergarden Onboardingkalender geboren!
Om nieuwe teamleden te werven, waardering te tonen aan huidige werknemers of nieuwe collega’s welkom te heten wordt door bedrijven steeds vaker een Brand Box ingezet. Deze box wordt volledig in eigen stijl ontworpen en bedrukt, om daarna gevuld te worden met gepersonaliseerde goodies en bijvoorbeeld informatiebrochures of promotionele folders.
Kindergarden, een organisatie die in Nederland hoogwaardige kinderopvang aanbiedt, wilde graag een Brand Box om nieuwe personeelsleden te verwelkomen. Uiteraard wel met een uniek Kindergarden-sausje! Voor kinderopvang medewerkers kan er soms wel een maand zitten tussen het moment van aannemen en de daadwerkelijke eerste werkdag op locatie. Omdat wachten altijd (te) lang duurt, wil Kindergarden die tijd benutten om de nieuwe collega belangrijke informatie te geven, extra te verwennen en het ‘Kindergarden-DNA’ mee te geven.
Het idee: een kalender waarmee je de dagen tot je eerste werkdag aftelt door dagelijks een vakje te openen, met daarin een leuke verrassing. Dat werd geregeld!
Collega John heeft het Kindergarden-project van begin tot eind begeleid: “We ontwikkelen regelmatig op maat gemaakte boxen voor klanten, maar dit was de eerste Onboardingkalender. Natuurlijk kunnen wij alles maken, dus we begonnen samen met Kindergarden helemaal vanaf nul. Al snel realiseerden we ons dat we dit veel groter zouden aanpakken dan de traditionele adventskalenders met chocolaatjes die we allemaal kennen van kerst. Dit werd echt iets unieks!”
“We ontwierpen een raamwerk voor een kalender die je kunt openklappen, waarbij je aan beide kanten vakjes kunt openen. Er moesten namelijk heel wat cadeautjes in verschillende afmetingen in passen. Nadat het ontwerp door Kindergarden was gemaakt, konden wij aan de slag met het drukken van de dozen.”
Zowel de buitenkant van de Onboardingkalender als het interieur aan de binnenkant zijn gemaakt van stevig karton. Daarnaast bevat elke kalender een bijpassende ansichtkaart met een welkomstwoord.
Achter elk vakje zit een unieke Kindergarden goodie: een notitieboek, kauwgom, powerbank, lippenbalsem, theezakje met thee-ei, een koekjesvorm, leuke stickers of een zakje met knikkers die uitgroeien tot plantjes als je ze in de aarde stopt.
De beleving stopt niet bij de fysieke kalender. Aan de binnenkant van ieder deurtje is een QR-code afgedrukt die leidt naar een speciaal ontwikkelde pagina op de website van Kindergarden. Op deze manier kan Kindergarden een hoop informatie delen met hun nieuwe collega’s, zoals leuke weetjes en een kijkje achter de schermen. Na het openen van de Onboardingkalender is de nieuwe collega helemaal klaar voor zijn of haar eerste werkdag.
Hoewel er verschillende partijen aan de ontwikkeling van de Onboardingkalender hebben gewerkt, mochten wij de laatste stap zetten. Team Fulfillment heeft namelijk alle 750 dozen voorzien van de juiste goodies! Deze liggen inmiddels als complete sets in ons warehouse opgeslagen, klaar om besteld te worden door de locaties van Kindergarden via de handige bestelportal.
Benieuwd hoe de Onboardingkalender er van binnen uitzien? Bekijk de video om te zien hoe onze collega Joyce aan de slag ging!