Onze tak signing groeit enorm! Zo mochten we laatst aan de slag met de inrichting van diverse SNS winkels door het hele land, de implementatie van signing voor 9 Food&i vestigingen en ook op dit moment zijn we met veel bijzondere projecten bezig. Begin dit jaar mochten we ook aan de slag voor een klant die zich heeft gevestigd in de duurzame branche…
We stellen je graag voor aan Koppert: een van de grootste Nederlandse producenten voor biologische gewasbestrijding. Koppert zorgt ervoor dat het gewas beschermd wordt tegen plagen en ziekten, de bestuiving geoptimaliseerd wordt, de plantengroei gestimuleerd wordt en er weerbaar geteeld kan worden. En dat alles op een biologische manier. Zo zetten zij onder andere natuurlijke vijanden in voor de bestrijding van plagen, hommels voor natuurlijke bestuiving en gebruiken ze microbials en biostimulanten voor de ondersteuning, bescherming en versterking van gewassen. Daarmee verbeteren ze de gezondheid van planten zowel boven als onder de grond.
Koppert is al jarenlang klant bij MediaCenter Rotterdam. Voorheen bestelden zij vooral print- en drukwerk zoals een personeelsblad of een blad voor zakelijke klanten. Wij drukten dit altijd al op FSC- of gerecyled papier om de ecologische footprint zo laag mogelijk te houden. Deze keer wist Koppert ons te vinden voor duurzame signing. Het ging om de vernieuwing van de oude signing naar de nieuwe huisstijl, zowel binnen als buiten de panden. Wij reageerden op deze hulpvraag en een paar weken later kregen we van hen de officiële opdracht om mee te denken met het nieuwe signing project.
En dan houdt het natuurlijk niet op na de productie van de items. Ook in de implementatie denken we graag met onze klant mee. Is er bijvoorbeeld een hoogwerker of een vergunning nodig, hoe pakken we dit aan en in welke weken gaan we dit realiseren? We denken graag van A tot Z met de klant mee. En dat heeft ook in dit geval geleid tot een mooi project en een tevreden klant.
Het begon allemaal bij een bezoekje op locatie. Aan de hand van verschillende voorbeelden lieten wij zien wat we allemaal kunnen betekenen in signing. Hierin werd ook duidelijk waar Koppert precies naar op zoek was en konden we concreet aan de slag. We hebben de koppen bij elkaar gestoken en bedacht hoe we dit het beste konden visualiseren. Uiteindelijk hebben we voor ieder gebouw wel drie of vier voorstellen gemaakt om te laten zien wat de mogelijkheden zijn. Zo konden we samen met de klant sparren en met elkaar de beste keuze maken.
John Boere, Accountmanager Binnendienst bij MediaCenter Rotterdam: “Wat ik fijn vind werken is dat iedereen bij MediaCenter Rotterdam werkt vanuit verschillende specialismen. Zo kon collega Mario bij dit project aansluiten om MediaCenter Rotterdam zelf te presenteren, keek Bas mee vanuit zijn signing ervaring, werkte Xander vanuit de studio aan alle ontwerpen en ik hield het overzicht en had contact met de klant. Mooi teamwork!”
Uiteindelijk bestond de totale oplevering uit een aantal verschillende items voor binnen in het pand en op de gevel:
Het grootste pand (afbeelding links) is voorzien van verlichte doosletters met ledverlichting. Hier is bewust gekozen om een tijdsklok toe te voegen zodat de klant zelf kan instellen wanneer de lichten wel en niet aan staan. Bijvoorbeeld alleen na zonsondergang tot 00:00 en vanaf 5:00 tot de zon opkomt. Dit bespaart weer energie.
Ook is er gekozen om de lichtspots vanuit de letters op het gebouw te laten schijnen, dit wordt ook wel indirecte verlichting genoemd. Dit hebben we gedaan zodat het licht dan niet via de letters direct de omgeving in schijnt, en zorg je voor minder lichtvervuiling. Koppert heeft zelfs de keuze om in het donker wit of groen licht aan te zetten en het licht te dimmen als het te fel is. Wel zo duurzaam allemaal!