Pakkers promotioneel

Er is de afgelopen jaren veel verandering gekomen in de manier van communiceren voor bedrijven.

Zowel B2B als B2C verloopt dit tegenwoordig stukken hipper én sneller dan voorheen. MediaCenter Rotterdam heeft voor jou een paar trends op een rijtje gezet zodat ook jij gebruik kunt maken van hedendaagse ontwikkelingen!

1. Chatbots

Het is niet zo zeer een nieuwe trend, maar zeker wel een trend die je constant kunt verbeteren. Door Artificial Intelligence ontstaan steeds meer menselijke factoren in chatbots. Ze geven steeds beter antwoord op de zoekvraag van de potentiële klant en worden steeds intelligenter.

Chatbots worden ingezet om klanten sneller bij het merk te betrekken en een betere ervaring te bieden. Tips geven over diensten en producten is bijvoorbeeld een manier om de gebruiksvriendelijkheid op je website te verbeteren.

Hoe werkt dat dan?

Chatbots hebben in de nieuwe wereld van geautomatiseerde systemen voor bedrijven een diepe integratie, om deze reden kunnen ze heel belangrijk en persoonlijk worden. Communiceren met een chatbot lijkt daarom ook veel op een één-op-één conversatie. Er zijn verschillende mogelijkheden met chatbots:

  • Relevante documenten delen: stel je voor dat een bezoeker een vraag heeft die simpelweg beantwoordt kan worden met een artikel. De chatbot kan deze automatisch delen met de bezoeker.
  • Een follow-up na de chatbot: als je een document hebt gedeeld met een bezoeker, kun je deze makkelijk opvolgen door automatische flows.

2. Emoji’s in je teksten

Emoji’s voegen gevoeltoe aan een boodschap en daarnaast zijn ze ook sneller te verwerken dan tekst. Bedrijven maken steeds meer gebruik van emoji’s in online berichten. Let wel op dat je emoji’s ook werken en zichtbaar zijn, dus er geen blokjes in je berichten staan.

De inzet van emoji’s in online marketing heeft een verbindend effect, maar dan nu de vraag: hoe zet je deze emoji’s op de juiste manier in?

  • Emoji’s plaatsen in de onderwerpregel van een e-mail zorgt ervoor dat e-mails vaker geopend worden.
  • Specifieke emoji’s tijdens specifieke seizoenen in het jaar kunnen de effectiviteit van een mailing verhogen.
  • De ‘drol’ emoji trekt de meeste lezers als je deze gebruikt in je onderwerpregel.
  • De ‘rode hart’ emoji is de meest gebruikte emoji op Instagram.
  • Emoji’s hebben in verschillende landen een andere betekenis.

3. Cross-channel personalization

In alle opzichten van marketing is personalisatie heel belangrijk, maar marketing automation blijft de koploper. Zeker omdat je hiermee cross-channel kunt communiceren.

91% van de consumenten koopt sneller van merken die zij herkennen, onthouden en voorzien van belangrijke informatie. Pak hiermee je kans door consumenten op ieder mogelijk kanaal persoonlijk aan te spreken.

Er zijn tegenwoordig veel manieren om met je doelgroep in contact te komen dankzij onze apparaten met internet. Hieronder geven we een aantal mogelijkheden voor cross channel personalization:

  • Bied een kortingscode aan op je website op basis van een bekeken product of dienst. Laat dezelfde kortingscode zien op socialmedia.
  • Toon de bezoeker of gebruiker productsuggesties. Soms denkt de klant wat langer na, voordat ze een aankoop willen verrichten. Als dat zo is, wil je ze op een later moment bereiken wanneer de behoefte om te kopen groter is. Retarget jouw potentiële klant met de aanbieding via socialmedia.
  • Gebruik winkelmandjes-widget in je e-mailmarketing. Zo herinner je je bezoekers aan hun openstaande bestelling in hun winkelmandje.
  • De bezoeker of gebruiker laten zien dat er een winkel in hun buurt is. Dit is een extra service voor je klant en je kunt vertrouwen winnen.

Wil je hier meer over weten of een advies op maat ontvangen van één van onze professionals? Neem vandaag nog contact met ons op!