Dankjewel Isabella! Na 23 weken stagetijd bij MediaCenter Rotterdam, zit het eerste deel van haar afstudeerjaar erop. Leren door te doen, dat stond in haar stage centraal. Isabella was namelijk een waardevol onderdeel van Team Studio en werkte mee aan veel opdrachten die dit half jaar binnenkwamen. Als onderdeel van haar afscheid, heeft ze haar stageperiode samengevat.

Isabella begon dit jaar aan het laatste jaar van haar opleiding op het Grafisch Lyceum als Grafisch Designer. Dat is best wel spannend. Want een keuze maken voor wat je na je opleiding gaat doen, komt dan best dichtbij. Om erachter te komen waar precies haar hart in de grafische wereld ligt, koos ze voor een stage bij MediaCenter Rotterdam. Hier werk je ten slotte niet alleen voor één klant, maar voor een hele hoop verschillende!

Isabella vertelt verder:Ik ben bij MediaCenter Rotterdam terecht gekomen door een vriendin/medestudent. Zij heeft 3 tot 4 jaar geleden bij MediaCenter stagegelopen en was erg enthousiast. Haar enthousiasme was aanstekelijk en daar begon ik dan, begin september, aan mijn eerste stagedag als Grafisch Vormgever bij MediaCenter.

Van social beelden tot limited edition sokken

Tijdens mijn stageperiode ben ik voornamelijk veel bezig geweest met veel verschillende kleine opdrachten voor klanten. Op deze manier kon ik namelijk het meest leren. Zo ben ik bezig geweest met het opmaken van onder andere flyers, posters, rolbanieren en certificaten. Ook heb ik voor MediaCenter zelf verschillende uitingen gemaakt, zoals de maandelijkse social mediabeelden en stickers voor een recycle box voor lege PET-flessen en blikjes.

Voor zover ik mij kan herinneren was er geen opdracht die ik niet leuk vond om te doen. Als ik dan toch moet kiezen wat het leukste was om te maken, waren het de MediaCenter Rotterdam Limited Edition Sokken. Samen met mijn collega en begeleider Jeroen heb ik verschillende huisstijlelementen teruggebracht naar een pixel ontwerp. Een opdracht waar ik mijn creativiteit helemaal op los kon laten gaan. Ook was het heel leuk om ons platte pdf-bestand uiteindelijk echt in handen te hebben!

Een leerzame ervaring

De begeleiding die ik gedurende mijn stageperiode heb gehad van Jeroen, was heel erg goed! Hij heeft mij altijd goed geholpen als ik ergens niet uitkwam of als ik even een klein zetje nodig had om te kunnen beginnen met een opdracht. Ik dacht altijd dat stagebegeleiders streng of saai waren, maar Jeroen heeft het tegendeel bewezen. Het leukste waar ik nu op terugkijk, zijn toch wel de gezellige middagen waar we met het hele team om stomme grapjes lachten!

Mijn stageperiode bij MediaCenter Rotterdam was een mooie ervaring. Het was niet alleen ontzettend leuk, maar ook enorm leerzaam. Elke dag bracht nieuwe uitdagingen en kansen met zich mee. Ik voelde me een deel van het team en heb waardevolle vaardigheden en kennis opgedaan die ik in mijn verdere carrière kan gebruiken. Het was een geweldige tijd en ik zou het zo weer overdoen!

De laatste stagedag van Isabella zit er helaas alweer op. Haar afstuderen wordt vervolgd met een stage bij het Grafisch Lyceum Rotterdam VMBO. Dat is alvast een voorproefje voor de volgende stap. Want Isabella heeft inmiddels besloten om door te gaan met studeren en gaat de lerarenopleiding Technisch Beroep Onderwijs volgen op de Hogeschool Rotterdam. We willen haar heel erg bedanken voor al haar werk en de gezelligheid die ze met haar meebracht. Succes met het tweede deel van je afstudeerperiode Isabella!