Dankjewel Erik! Na vijf maanden stagetijd bij MediaCenter Rotterdam, nemen we afscheid van Erik. Deze pool-fanaat heeft Team ICT de afgelopen periode flink geholpen als stagiair Software Developer. Hij blikt, voor hij vertrekt, graag terug op zijn leerzame periode.

Het tweede jaar van zijn studie begon voor Erik met een stage. Praktijkervaring is immers net zo belangrijk als kennis uit de boeken, in zijn geval van een computer. ‘In de zoektocht naar een stageplek kwam ik via mijn moeder in contact met MediaCenter Rotterdam, waar ze werkzaam is op de afdeling fulfilment. Na enkele e-mails en telefoongesprekken leidde dit tot een eerste ontmoeting. Hieruit bleek dat MediaCenter behoefte had aan wat extra ondersteuning. Wilco was namelijk de enige developer. Zo begon mijn avontuur bij MediaCenter Rotterdam.

Volop uitdagingen (en koffie)

Gedurende mijn stageperiode heb ik niet alleen technische vaardigheden op het gebied van development ontwikkeld, maar ook veel geleerd van de sociale dynamiek binnen een bedrijf. De behulpzame, vriendelijke en vermakelijke collega’s, samen met de constante stroom cafeïne van de koffie, maakten mijn tijd hier zowel plezierig als leerzaam.

Mijn taken waren vrij divers. Van het bouwen van op maat gemaakte websites voor klanten en het onderhouden van de backend van websites, tot het opzetten van testomgevingen en het creëren van een rekentool voor het berekenen van kinderbijslag en gerelateerde kosten. Daarnaast heb ik ook meegeholpen aan het opbouwen van de nieuwe website voor MediaCenter zelf!

Onder alle opdrachten die ik heb uitgevoerd, vond ik het ontwikkelen van de rekentool het meest waardevol. Niet alleen vanwege het plezier in het creëren ervan, maar ik heb er vooral veel van geleerd. Dat ik deze tool grotendeels zelfstandig heb ontwikkeld, maakte deze opdracht nog leuker!

De begeleiding die ik ontving was buitengewoon leerzaam. Wilco maakte, ondanks zijn drukke agenda, altijd tijd vrij om mij te helpen wanneer ik vastliep. Daarnaast heb ik ook van andere collega’s veel tips en tricks gekregen en wijze lessen geleerd. Niet alleen voor mijn dagelijkse werkzaamheden maar ook bij het regelen van mijn stageplek.

Een stage bij MediaCenter Rotterdam

Zou ik anderen aanraden om bij MediaCenter te komen werken? Absoluut! Het is een bedrijf dat niet alleen hulpvaardig en meedenkend is, maar ook streeft naar een amusante werkomgeving waarin medewerkers en stagiairs centraal staan. Je moet af en toe wel tegen een grapje kunnen, want hier vliegen de humor en gezelligheid je om de oren.’

Met een flinke dosis nieuwe kennis op zak, gaat onze developer Erik verder met het tweede jaar van zijn opleiding Software Developer aan het Techniek College in Rotterdam. Vanuit het hele team bedanken we hem voor zijn bijdrage en alle leuke momenten. Veel succes Erik!