Pakkers klantrelatie versterken

Als het gaat om marketingactiviteiten zijn de gewenste doelen vaak hetzelfde: naamsbekendheid vergroten, een product of dienst promoten, nieuwe klanten werven of bestaande klanten behouden en natuurlijk een mooie groei in omzet realiseren. Maar hoe ga je die doelen behalen? Met de Pakkers van MediaCenter natuurlijk!

MediaCenter Pakkers zijn namelijk promotionele artikelen die wij van jouw logo, slogan of boodschap van dat moment voorzien. Je kunt met een Pakker in jouw smaakje dus op een ludieke manier een nieuw contactmoment met jouw klanten of prospects creëren. Een waardevolle en duurzame manier van communicatie die altijd gewaardeerd wordt. En dat hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn, wij maken het vooral graag heel leuk!

Waarom Pakkers?

Promotionele artikelen onder de naam MediaCenter Pakkers, creëren een enorme meerwaarde voor jouw relatie met de klant. Het draait niet meer louter om verkopen, het gaat vooral om verbinding met de klant. Wist je bijvoorbeeld dat een Pakker gemiddeld een half jaar of langer in het bezit van de ontvanger blijft? Dit zelfs met uitschieters naar twee jaar!

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoekbureau DIMA in een rapport dat zij opmaakten in opdracht van de Europese Promotionele Productenbranche. Andere opvallende resultaten uit dat onderzoek:

  • 90% van de 2000 respondenten geeft aan dat zij zeker iedere dag wel een promotioneel product gebruiken.
  • 57% van deze respondenten zegt zich de naam van de afzender beter te herinneren dan wanneer zij bijvoorbeeld een radio of tv-reclame horen of zien.
  • 73% van de respondenten zegt bij hun beslissing tot het plaatsen van een order beïnvloedt te worden door een promotioneel product.

Pakkers dragen dus zeer zeker bij aan het versterken van de top-of-mind klantrelatie die je voor ogen hebt. Al is het natuurlijk wel van belang dat je een Pakker kiest die aansluit bij je boodschap, bedrijfsidentiteit en de beoogde ontvanger. Daarom geven we je graag wat tips!

Maak het leuk, houd het makkelijk

Door je klant goed te begrijpen en precies te snappen hoe jij zijn of haar leven makkelijker of leuker kunt maken, kun je waardevolle relatiegeschenken geven. Probeer je dan ook echt even in de huid van je klant te wanen!

Dit kun je natuurlijk voor iedere klant apart doen, maar ga eerst eens aan de slag met klantsegmenten. Deel jouw klantenkring op in bijvoorbeeld vier verschillende segmenten. Binnen deze segmenten komen verschillende kenmerken overeen, waardoor deze klanten vergelijkbare Pakkers kunnen ontvangen. Denk dan bijvoorbeeld aan:

  • Rennen en vliegen is hier normaal. Zij kunnen wel wat ontspanning gebruiken.
  • Kantoor vol mannen, hoe gaan we hen eens vermaken?
  • Kantoor vol vrouwen, waar worden zij happy van?
  • Oeps, zij komen nog wel eens te laat. Wekkertje?

Het hoeft natuurlijk niet alleen serieus te zijn. Een Pakker met echte toegevoegde waarde brengt vooral een glimlach op het gezicht van je klant. Waar loopt hij of zij tegenaan en wat mist er nu echt in het leven van deze klant? Als jij daar dé oplossing voor biedt ben je zonder twijfel de relatie van het jaar voor jouw klant!

Wil je weten wat MediaCenter voor jou kan betekenen? Wij denken graag met je mee! Neem geheel vrijblijvend eens contact met ons op of blijf op de hoogte via onze maandelijkse inspiratiemails door je hieronder in te schrijven!