Woensdag 17 april hostte MediaCenter een culturele avond in de Rotterdamse Kunsthal. Een mooie manier om onze klantrelaties te eren en elkaar op een informele manier weer te voeden met nieuwe ideeën. We nemen je mee door deze inspirerende avond!
Het is al jaren lang algemeen bekend dat MediaCenter groot liefhebber is van kunst en cultuur. Wij dragen deze sector dan ook met veel liefde een warm hart toe. Precies daarom zijn we partner van de Kunsthal en natuurlijk ook vriend van de Kunsthal. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we zo’n mooie avond kunnen organiseren. Na de ontvangst met een hapje en een drankje was het tijd om met elkaar, niet alleen de tentoonstelling ‘Trouble in Paradise’, maar ook ‘Picasso op papier’ te bewonderen.
Leuk detail: om 17:00u sluit de Kunsthal haar deuren voor reguliere bezoekers. Je kunt je misschien wel voorstellen dat het een bijzonder gevoel was om met ons selecte gezelschap (zo’n 60 personen) door dit pand vol kunst en cultuur te kunnen lopen.
Privécollectie Rattan Chadha
Trouble in Paradise is een bijzondere selectie hedendaagse kunst uit de privécollectie van kunstverzamelaar Rattan Chadha (1949, Delhi), de oprichter van Mexx en hotelketen citizenM. Deze KRC Collectie wordt in de Kunsthal voor het eerst aan een breed publiek gepresenteerd. Van sex, drugs en rock ‘n roll tot diepe melancholie en abstractie. En dat straalde er vanaf!
Binnenkomend in de grote zaal werd men direct gegrepen door de bijzondere, uitgesproken en verwonderende stukken uit de collectie van Rattan. Van kapot geslagen spiegels tot gezelschappen aan tafel van purschuim. En van SM-achtige taferelen tot het ultieme kermisgevoel. Deze tentoonstelling kan je zomaar uren vasthouden en misschien zelfs niet meer loslaten dus al haar kleur en gevoel. Dankzij de aanwezige gidsen kregen we gedetailleerde informatie over de kunstwerken en was er ruim de mogelijkheid om vragen te stellen. Zo kregen toch net iets meer mee dan wanneer je alleen een rond doet. Genieten was het!
Door naar Picasso
Voor Pablo Picasso (1881-1973) was grafiek een kunstvorm waarin hij naar hartenlust kon experimenteren. Hij maakte meer dan 2500 werken door middel van de meest uiteenlopende technieken. Deze tentoonstelling in de Kunsthal is het startpunt geweest van ‘Boijmans bij de buren’, een samenwerking tussen Rotterdamse musea om delen van de Boijmans collectie de komende jaren zichtbaar te houden in de stad. Museum Boijmans Van Beuningen heeft bijna vierhonderd prenten van Picasso in haar collectie, waarvan nu dus een mooie selectie in de Kunsthal is te zien.
De aanwezige kleurenlino’s van stillevens, stierengevechten, vrouwen en mythologische voorstellingen zijn pareltjes in deze collectie. De techniek die in deze werken gebruikt is, leerde Picasso zichzelf aan toe hij al ver in de zeventig was. Aan leeftijd niets te zien, de werken van Picasso zijn stuk voor stuk uniek en aansprekend. Ook weer een tentoonstelling waar we onze ogen uit keken.
Kies jouw WOW!
Tijdens deze informatie en inspirerende avond deelden we ook de eerste promotie rondom de MediaCenter WOW-factor. De campagne waarmee wij onze designers in de studio nog meer in de spotlight zetten. Toffe ontwerpen, creatieve ideeën en direct uitvoering. Dat is wat we de klant namelijk kunnen garanderen. En dat met een sausje dat bij het merk past, die echte WOW-factor!
Wil je op de hoogte blijven en meer van dit soort inspiratie ontvangen? Meld je dan aan voor onze maandelijkse inspiratiemails door hieronder je e-mailadres achter te laten.